شناسهٔ خبر: 40298 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بسته خبری تحلیلی بمناسبت ولادت امام (ره)

هم نسل پیامبران

امام 1 تقارن ولادت حضرت امام (ره) با مادر بزرگوارشان باعث شده کمتر به تاریخ شمسی ولادت این نواده ی حضرت زهرا (س) توجه کنیم.

امامبه گزارش «نماینده»، ولادت مؤسس اولین حکومت شیعی پس از دوران حضور ائمه، همزمان است با روز ولادت مادر بزرگوارش، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها. و به همین خاطر کمتر شده که به تاریخ شمسی ولادت این نواده ی حضرت زهرا (س) توجه کنیم. طبق تقویم شمسی، اول مهر سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) است. پایگاه اطلاع رسانی «نماینده» به همین مناسبت، بسته ای خبری تحلیلی آماده کرده که در ادامه می آید:

 

 

 

آلبوم تصویری

تصاویری از دوران کودکی و جوانی حضرت امام (ره)

تصاویر خانه دوران کودکی حضرت امام (ره)

عکس/ حضرت امام خمینی (ره) و مطالعه

شجره نامه حضرت امام (ره)

تصاویری دیده نشده از امام خمینی (ره)

 

مصاحبه با همسر امام درباره خواستگاری آقا روح الله

پرسیدم اینها چه كسانی هستند؟ پیرزن كه كنار من نشسته بود گفت آن روبرویی پیامبر(ص) است، آن مرد هم كه مولوی سبز دارد امیرالمومنین (ع) است، و آن جوان امام حسن (ع) است؛ شروع كردم به خوشحالی كردن، پیرزن گفت: «تو كه از اینها بدت می آید»!

 

خاطره ای از ملاقات حضرت امام با محمدرضا پهلوی

آنگونه که نقل میکنند، زمانی که انقلاب اسلامی ایرن شروع شد، شاه در مورد سکّاندار حرکت انقلاب گفته بود: «این همان روح اللهی است که از طرف آقای بروجردی یک بار نزد من آمد.»

 

ده خاطره کوتاه درباره امام خمینی (ره)

امام در جواب تهدیدات آن آقا نوشت: اگر مردم از تقلید من برگردند، بار مسئولیت من سبك میشود؛ اگر  چنین خدمتی به من بكنید، من از شما تا روز قیامت ممنون میشوم كه بارم را سبك كرده اید.

 

نگاه امام خمینی به مسئله ممیزی کتاب

آدمهایى که مستقیم هستند، در مسیر ملت و کشور هستند و وابستگى به هیچ جا ندارند، نوشته‌ها را مطالعه کنند، درست دقت کنند در آن و بعد از اینکه دقت کردند در روزنامه یا در مجله نوشته بشود.

 

چرا امام مخالف حق رأی زنان در زمان پهلوی بود؟

در سال ۱۹۶۱، جان اف کندی، به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شد، بررسیها نشان میدهد استراتژی وی درباره‌ی جهان سوم به شدت تحت تأثیر کسانی چون «روستو»، نظریه‌پرداز توسعه‌ جهان سوم است که به او مشاوره میدادند.

 

نظر امام درباره علم اسلامی و غیراسلامی چیست؟

ما نمیخواهیم بگوییم علوم جدیده را نمیخواهیم، ما نمیخواهیم بگوییم که علوم دو قسم است که بعضى مناقشه میکنند - عمداً یا از روى جهالت - ما میخواهیم بگوییم دانشگاههاى ما اخلاق اسلامى ندارد ...

 

نظر امام خمینی درباره شعار مرگ بر آمریکا

از خدا میخواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا در آوریم.

 

جمله عجیب مادر شهید به حضرت امام خمینی (ره)

عکس سوم را که خواست نشان دهد، سرش را بالا آورد، دید شانه های امام (ره) دارد میلرزد.

 

مشاعره امام خمینی و مقام معظم رهبری

تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی؟

 

پاسخ امام (ره) به نامه یک مادر شهید

ما به شما اطمینان مىدهیم که با اشک چشمانمان دامان و دلتان را شستشو و با خونمان نهرى و با اجسادمان سدى در مقابل دشمنان اسلام ایجاد خواهیم کرد که در آن غرق و زمینگیر شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما