شناسهٔ خبر: 39480 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

چهارمین تکذیبه دفاعیات نجفی

کاهش 82 درصدی مراکز تربیت معلم در زمان وزارت نجفی

نجفی معاون سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان وزارت آقای نجفی کاهش 82 درصدی در واحدهای تربیت معلم کشور اتفاق افتاده است.

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار نماینده با توجه به اظهارات نجفی مبنی بر اینکه "می‌گویند انحلال تربیت معلم‌ها جز برنامه‌های من بوده یک تهمت است، اظهار داشت:همین دیروز یکی از مدیر کل‌های زمان من از خوزستان تماس گرفت و گفت: قبل از حضور شما در وزارت آموزش و پرورش تنها 6 مرکز تربیت معلم وجود داشت که این تعداد در زمان خروج به 60 مرکز رسید."

وی ادامه داد: در کتاب آمار وزارت آموزش و پرورش که هم اکنون موجود است آمده تعداد تربیت معلم در سال 67 که ایشان به این وزارتخانه آمدند 358 واحد است و در سال 76 که رفتند به 66 واحد تقلیل یافته است

وی اضافه کرد : در زمان وزارت آقای نجفی در وزارت آموزش و پرورش کاهش 82 درصدی در تعدادواحدهای  تربیت معلم در کشور اتفاق افتاد.

این مقام مسئول که نخواست نامش فاش شود افزود: تعداد دانشجو در سال 67دانشجویان در مراکز تربیت معلم 65 هزار نفر بوده و در سال 76 که ایشان از این وزارتخانه رفتند به 10هزار نفر کاهش یافت و این کاهشی85 درصدی بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان انتظار دارند وزیر بعدی که بناست در این سمت مهم و راهبردی در کشور قرار می گیرند صداقت را سرلوحه کارهایشان قرار دهند و آمارهایی اینچنینی را مطرح کردن اصلا درست نیست.

نظر شما