شناسهٔ خبر: 39370 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اولویت اول سیاست خارجی از نظر هاشمی رفسنجانی

هاشمی تا همین چند روز پیش قبل از جابجایی دولت ها ارتباط و رفت و آمد با کشورهای گمنام آفریقایی به عنوان یک ضعف برای دولت احمدی نژاد عنوان می شد و اما به یکباره ورق برگشت و کشورهای گمنام آفریقایی اولویت اول ما شد!

اولویت اول سیاست خارجه هاشمیبه گزارش «نماینده» به نقل از مهر، هاشمی رفسنجانی در دیدار صبح امروز خود با وزیر امور خارجه سیرالئون آفریقا را اولویت اول سیاست خارجی ایران اعلام کرد.

هاشمي رفسنجاني در این ديدار با اشاره به ملاك‌های جمهوری اسلامی ايران براي اولويت بخشی به سياست خارجی، گفت: قاره مظلوم آفريقا در اولويت سياست خارجی ماست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حضور و اقدامات هلال احمر و جهاد سازندگي در كشورهای آفريقايی در زمان دولت سازندگی گفت: دولت و ملت سيرالئون مطمئن باشند، ضعف‌های دوره‌هاي اخير براي همكاریهاي دو كشور جبران می شود.

وی تأكيد كرد: توسعه همكاري با كشورهای آفريقايی، سياست آرمانی جمهوری اسلامی است و تحت تأثير شرايط و فراز و فرودهای اتفاقات سياسی قرار نمیگيرد.

 

گفتنی است که تا همین چند روز پیش قبل از جابجایی دولت ها ارتباط و رفت و آمد با کشورهای گمنام آفریقایی به عنوان یک ضعف برای دولت احمدی نژاد عنوان می شد و اما به یکباره ورق برگشت و کشورهای گمنام آفریقایی اولویت اول ما شد!

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۵-۲۰ ۱۳:۱۱مصطفی 0 0

    ایشون حق نداره تو کاری که بهش مربوط نیس دخالت کنه .
    
                                

نظر شما