شناسهٔ خبر: 39339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

احداث پایگاههای نظامی جدید برای آموزش‌ تروریستهای سوری در ترکیه

منابع آگاه ترک اعلام کردند که دولت ترکیه پایگاه‌های نظامی جدیدی برای آموزش عناصر تروریست مسلح و اعزام آنها به سوریه جهت مبارزه با نظام این کشور در ترکیه احداث کرده است.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم به نقل از هفته‌نامه فلسطینی المنار، منابع آگاه ترک افشا کردند که حکومت ترکیه به رهبری «رجب طیب أردوغان» در این اواخر پایگاه‌های نظامی جدیدی برای آموزش عناصر تروریست مسلح احداث کرده است.

این منابع در ادامه افزودند: دولت ترکیه این عناصر مسلح را پس از دیدن دوره‌های آموزش نظامی لازم تحت نظر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور به سوریه جهت مبارزه با نظام این کشور اعزام می‌کند.

منابع مذکور ادامه دادند: دستگاه‌های امنیتی ترکیه هم چنان پذیرای عناصر مسلح از ملیت‌ها و تابعیت‌های مختلف با هماهنگی دستگاه اطلاعات و امنیت حکومت سعودی است.

آنها همچنین می‌گویند که ترکیه همچنان پل رساندن سلاح و تجهیزات نظامی ارسال شده از سوی آمریکا و اسرائیل است که بهای آنها را عربستان سعودی پرداخت کرده است.

این منابع تاکید می‌کنند که دولت ترکیه همچنان هدایت و رهبری برخی از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه را برعهده دارد و دستگاه اطلاعات و امنیت این کشور دستورات لازم در اجرای عملیات‌های نظامی برای قتل و کشتار مردم سوریه را صادر می‌کند و مهمترین هدف در پس این عملیات‌ها نابودی دولت و کشور سوریه است.

به باور این منابع آگاه ایستادگی و مقاومت مردم سوریه خطری بزرگ برای رژیم‌هایی در منطقه به شمار می‌آید که هم پیمان آمریکا بوده و مجری برنامه‌ها و توطئه‌های آن در منطقه هستند.

این منابع در ادامه تاکیدات خود افزودند: دستگاه اطلاعات و امنیت ترکیه گروه مسلحی را از گروه‌های وابسته به «جبهه النصره»، شاخه سازمان تروریستی القاعده در سوریه تامین مالی و نظامی مستقیم می‌کند تا این گروه مجری صرف خواسته‌ها و دستورات آنکارا باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما