شناسهٔ خبر: 39078 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نطق فرمانده اسبق لشگر محمدرسول الله (ص):

اظهارنظرهای مسئولان، جام زهر قطعنامه را به امام نوشاند + صوت

اسماعیل کوثری رزمندگان درخواست میکردند وزرا مانند عراق در جبهه حضور پیدا کنند و باعث تقویت روحیه رزمندگان شوند اما نه تنها این نشد بلکه زمانی که دولت در ستاد کل قوا مسئولیت گرفت موجب پذیرش قطعنامه شد و جام زهر را به امام نوشاند.

اسماعیل کوثریبه گزارش «نماینده» اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) طی نطقی در صحن علنی مجلس، در ابتدای صحبت های خود، ضمن درورد بر امام و شهیدان گفت: درورد و سلام به امام و شهدا خصوصا شهدای عملیات مرصاد که در مقابله با منافیق قبل از پذیرش قطعنامه در اول مرداد سال 67 و بعد از پذیرش قطعنامه در محور کرمانشاه به شهادت رسیدند و موجب سرکوب تعداد زیادی از منافقین و ارتش عراق و خشنودی امام عزیز و مردم عزیزمان شدند.

کوثری با اشاره به وضعیت رفاه در شهر تهران گفت: بعضی از نمایندگان محترم در نطق خود دائم از تهران در حال رفاه صحبت می کنند، اما باید عرض کنم که در مردم بعضی نقاط تهران دچار مشکلاتی می باشند اما چون اکثر نمایندگان در شمال تهران سکوت پیدا کرده اند اطلاعی از مشکلات سایر نقاط تهران ندارند.

وی افزود: باید بگویم به لطف خداوند بزرگ و به تاکید مقام معظم رهبری و اکثر مسئولین دلسوز و متعهد خصوصا در مجلس که همه جای ایران عزیز را در نظر می گیرند، پیشرفت بسیار قابل توجهی ایجاد شده است حتی در روستاها.

عضو کمیسیون امنیت ملی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه گفت: امریکا و رژیم اشغالگر قدس  بدانند که مردم مسلمان منطقه دیگر خواب راحتی برای آنها نخواهند گذاشت، که نمونه آن در کشور سوریه مشاهده شد که می خواستند دو ماهه آنجا را اشغال کنند و کار را تمام کنند اما این روزها احساس خطر کرده اند و همان تروریست هایی که به خاطر انفجار ساختمان دو قلو در نیورک می خواستند اینها را از بین ببرند به صحنه نبرد سوریه فرستادند و با نیروهای خودشان جرات نمی کنند که در صحنه نبرد حضور پیدا کنند و در نهایت این شکست دیگری است که بر شما مستقیما وارد شد.

وی با اشاره به اقدام اخیر اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتحادیه اروپا بداند با این اقدام اخیرش که نیروهای نظامی حزب ا... را جزء لیست تروریست ها قرار داد، باعث شد مردم مسلمان و غیر مسلمان شما ر ا بهتر بشناسند، چرا که آنها شما هم مانند سیاستمداران آمریکا سرسپرده می باشید و بدانید که ضرر بزرگی شامل حالتان خواهد شد.

کوثری با اشاره به اقدامات متناقض غرب در قبال تحولات منطقه گفت:  این اقدامات بیش از پیش تعارض شما را در عمل نشان خواهد داد، از یکطرف نیروهای رزمنده ای که شجاعانه و جوانمردانه در مقابل ارتش آزاد در صحنه می جنگند و ما آن ها را تروریست می شماریم محکوم می کنید و از طرف دیگر تروریست های آدم کش در سوریه را که ناجوانمردانه زنان و مردان بیگناه مسیحی و مسلمان را سر می برند مورد حمایت قرار می دهید.

نماینده مردم تهران با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه 598 بیان داشت: این روزها مصادف با پذیرش قطعنامه 598 و عملیات قادر و مرصاد است، اما کمتر به اصل موضوع پرداخته شده است ومن قسمتی از واقعیت های موضوع را خدمتتان عرض می کنم که در آینده درسی باشد تا نگذاریم کسانی که خودشان را و آینده شان را مقدم بر خواست رهبری قرار می دهند سررشته  امور را به دست بگیرند.

کوثری افزود: رزمندگان اسلام از روز اول با دست خالی وارد صحنه نبرد با دشمن شدند و در مقابل دشمن پیروزی های بزرگی از خودشان به جای گذاشتند اما زمانی که بعضی مسئولین خسته شده بودند و به دنیا طلبی روی آورده بودند، وقتی امام فرمانی را صادر می کردند به شکل دیگری تعبیر و تفسیر می کردند.

وی ادامه داد: مثلا حضرت امام(ره) می‌فرمودند که اگر من بودم اولین ناو امریکایی که وارد خلیج فارس می‌شد را می‌زدم، در آن زمان رزمندگان اسلام آماده شده بودند به طرف ناو امریکایی حرکت کنند اما دستوری صادر نشد.

نماینده تهران تاکید کرد: از طرف دیگر فرماندهان و رزمندگان درخواست می‌کردند که توانمندی دولت و وزرا مانند عراق در جبهه حضور پیدا کنند و باعث تقویت رزمندگان شود ولی نه تنها امکانات به هیچ وجه اضافه نشد و زمانی که دولت به ظاهر در ستاد کل قوا مسئولیت گرفت موجب پذیرش قطع نامه شد و جام زهر را به حضرت امام(ره) نوشاندند.

وی افزود: در آن زمان رئیس ستاد یعنی آقای موسوی گفت، پول نداریم، بهزاد نبوی معاون پشتیبانی و لجستیک گفت امکانات نداریم و معاون تبلیغات و روابط عمومی جناب آقای خاتمی گفت مردم خسته شدند و دیگر تمایل به جبهه ندارند و لذا نه تنها مشکلی را حل نکردند بلکه همین اظهارنظرها باعث شد که حضرت امام(ره) قطعنامه را بپذیرند و جام زهر را بنوشد.

کوثری تاکید کرد: در حالی که حضرت امام(ره) احتمال تجاوز مجدد دشمن را می‌دانند و فرمودند که از دشمن نباید غافل شد لذا توسط ائمه جمعه سراسر کشور خصوصا مقام معظم رهبری از مردم خواستند که به سوی جبهه‌ها حرکت کنند و حضور خودشان را در عمل نشان دهند که آنچنان گسترده و سیل آسا حضور پیدا کردند و همین حضورشان نشان داد مسئولین دولتی مردم را نمی‌شناختند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: این افراد از طرف دیگر تحلیل غلط ارائه کردند و دیدیم  سید احمد آقا از قول امام(ره) فرمودند که اگر می‌دانستم مردم اینگونه به جبهه‌ها می‌آید قطع نامه را قبول نمی‌کردم.

وی تصریح کرد: نتیجه می‌گیریم که این آقایان این چنین قطع نامه را به حضرت امام(ره) تحمیل کردند و بعد از آن صحنه باز هم همین آقایان با تفکر اصلاح طلبی درجبهه سبز، فتنه‌های سال 78 و 88 را علیه مردم و رهبری طراحی و عملیاتی کردند که با درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم خصوصا در 9 دی 88 مانند عملیات مرصاد این توطئه بزرگ و هماهنگ شده خارج و داخل کشور را خنثی و سرکوب کردند.

کوثری گفت: حال سوال این است که آیا این افراد نباید به اعمال ناشایست خود پاسخگو و خجالت زده مردم باشند؟ مردم جام زهر دادن به امام(ره)، به آشوب کشاندن تهران در 78، با کفش نماز خواندن دختر و پسر کنار هم، آتش زدن عکس و امام(ره) و رهبری، پایکوبی در روز عاشورا و حمله به حسینیه‌های عزاداری در سال 88 را فراموش نکرده اند.

وی تاکید کرد: لذا خدمت رئیس جمهور محترم و منتخب جناب آقای روحانی و رئیس محترم مجلس جناب آقای لاریجانی پیشنهاد و تاکید دارم که برای روز تحلیف هوشمندانه عمل کنند و از افراد فعال و ساکنین فتنه 88 دعوت به عمل نیاورند تا این امیدواری که در بین مردم ایجاد شده جامعه عمل پوشانده شود.

درحال بارگزاری...

دریافت فایل نطق اسماعیل کوثری با حجم
4 MB

نظر شما