شناسهٔ خبر: 38861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

میخواستند انقلاب یمن را به جنگهای داخلی بکشانند

یمن روزنامه‌نگار و فعال سیاسی یمنی گفت: نقشه‌ شوم آمریکا ایجاد شکاف در میان مردم یمن است؛ گروه‌های انقلابی به این توافق رسیدند که کشور را به یک ثبات سیاسی برسند، اما دست‌های پشت پرده‌ای بود که می‌خواست انقلاب یمن به جنگ داخلی کشیده شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از تسنیم، بوبکر بن عبدالله روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در یمن است و از سال 1986 تاکنون به کار روزنامه‌نگاری و سردبیر خبرگزاری رسمی یمن، سباء فعالیت دارد. او در نشستی که شب گذشته در بخش «بیداری اسلامی» بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد به تشریح وضعیت بیداری اسلامی در یمن پرداخت.

دست های پشت پرده انقلاب یمن را به جنگ داخلی نزدیک کرد

وی درباره اتفاقات رخ داده در کشور یمن گفت: انقلاب 11 فوریه مردم یمن از رحم دردهای مردم یمن به وجود آمده است. زیرا آنان از کمبودهای فراوان سیاسی- اجتماعی رنج می‌بردند و همین باعث انقلاب شد. گروه‌های مختلف انقلاب کردند و به این توافق رسیدند که باید به یک صلح و ثبات سیاسی برسند، اما دست‌های پشت پرده‌ای بود که می‌خواست انقلاب یمن به جنگ داخلی کشیده شود. بعضی از نیروهای خارجی نیز این دست‌های پشت پرده را حمایت می‌کردند. انقلاب یمن در مرحله جنینی قرار دارد و نباید آن را به بیراهه کشاند و دخالت‌های بیگانگان در روند آن بسیار تاثیرگذار است.

آمریکا می‌خواهد یمن را به 6 ایالت فدرال تقسیم کند

این روزنامه نگار سیاسی در این بخش از سخنان خود تصریح کرد: شورای ملی انقلاب یک ائتلاف از لیبرال‌ها، انصارالله (که نقش مهمی در فضای یمن دارند و متشکل از شیعیان زیدی هستند)، گروه‌های سلفی و وهابی و هم‌چنین گروه‌های انقلابی جوانان است که جریان‌های فعلی سیاسی یمن را تشکیل می‌دهند.  قصد بر این است که کشور یمن به دو کشور فدرال تبدیل شود، اما آمریکا می‌خواهد آن را به 6 ایالت فدرال تقسیم کند.

ایجاد شکاف در میان مردم یمن؛ نقشه قاطعانه آمریکا

او درباره رضایت مردم یمن از تحولات صورت گرفته گفت: یقینا مردم یمن از این تحولات راضی نیستند زیرا دست‌های آمریکا نهتنها قطع نشده بلکه بیشتر هم شده است. یکی از نقشه‌های شوم آمریکا ایجاد شکاف در میان مردم یمن است در حالی که در این روزها کشور بسیار نیازمند اتحاد است.

مواجهه رسانه های غربی با تحولات یمن

وی نقش رسانه‌های غربی را در تحولات صورت گرفته در کشورهای اهمیتی بسیار پر اهمیت خواند و گفت: اغلب مردم از فعل و انفعالات ایجاد شده به عنوان بیداری اسلامی یاد نمی‌کنند و این هم به خاطر نفوذ رسانه‌های غربی در کشور یمن است. مردم تحت تاثیر هجمه رسانه‌های غربی هستند و ناخودآگاه سیاست آمریکا را پیش می‌گیرند؛ البته در یمن همه با این جریانات همراه نیستند و برخی به دنبال الگوی حکومتی و ملی و اجرایی کردن آن هستند.

بن‌عبدالله خاطرنشان کرد: این احساس در بین مردم یمن وجود دارد که آرمان‌هایشان هنوز به درستی و به طور کامل محقق نشده اما جای امیدواری هم دارد که در آینده، مطالباتش به سمت مثبتی پیش برود.

حضور غیر قابل پیش‌بینی زنان؛ برگ زرینی در تاریخ تحولات یمن

این روزنامه‌نگار سیاسی در پایان سخنان خود درباره حضور زنان در بیداری اسلامی مردم یمن با بیان اینکه حضور زنان بسیار چشم‌گیر و غیر قابل پیش‌بینی بود، افزود: زنان در انقلاب یمن از خانه‌ها بیرون آمده و در میدان‌ها حضور یافتند. حضورشان به قدری بود که مایه تعجب مردان شد. این حضور پر شور  و غیر قابل  پیش‌بینی برگ زرینی در تاریخ  تحولات یمن ورق زد.

نظر شما