شناسهٔ خبر: 38520 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقدی بر طرح مجوز حمل سلاح نمایندگان

اسب تروای مجلس

مجلس بر اساس طرحهای متعدد جنجالی که از سوی برخی چهره های خاص و ضد اصولگرایی در مجلس شکل گرفته است بنظر می رسد تحرک هدفمندی با هماهنگی اقلیت مجلس و عناصر تندروی بیرونی آغاز شده تا بتواند اکثریت مجلس دهم را به دست آورد.

مجلسبه گزارش «نماینده» بعد از پایان یافتن دوران پر برکت و موفق مجلس هفتم، جریان های متعددی برای تصاحب و مصادره مجلس هشتم فعال شدند و توانستند با روش های خاص خودشان ادامه مسیر هموار و صحیح مجلس هفتم را وارد کوره راه های ناهموار و پر حاشیه کنند.

مسیر جدید مجلس در دوره های هشتم و نهم وارد برخی حاشیه سازی ها و جابجایی در لیست اولویت بندی های مصالح نظام شد و متاسفانه در این مسیر به دلایل و شکل های مختلف توانست جای اولویت ها را در لیست کاری تغییر دهد. بر همین اساس شاهد بودیم که در مقاطع مختلف طرح ها و حاشیه های جنجالی از دل مجلس زاییده می شد که فضای کشور را دچار تنش و التهاب می نمود. با آنکه اکثریت اصولگرای مجلس شامل نمایندگان اهل منطق و حق طلبی و عدالت هستند اما برخی حرکات مشکوک در مجلس از سوی اقلیتی معلوم الحال در دو دوره اخیر مجلس در تلاش است با اعمال برخی نظرات و طرح ها افکار عمومی را نسبت به کلیت مجلس کانالیزه کرده و مخدوش نماید. به نظر می رسد این برنامه با روی کار آمدن دولت جدید از سوی دست های افراطی جریان های مخالف اصولگرایی از شدت بیشتری برخوردار شده است.

آیا برنامه ریزی مشخصی از سوی تندروها برای رسیدن به کرسی مجلس دهم در حال اجراست؟ آیا دورخیز جریان های افراطی و رسانه ای مخالف اصولگرایی در حال پایه ریزی مقدمات تخریب مجلس و مصادره آن است؟ متاسفانه بر اساس اقدامات این دو دوره مجلس و طرح های متعدد جنجالی که از سوی برخی چهره های خاص و ضد اصولگرایی در مجلس شکل گرفته است به نظر می رسد تحرک هدفمندی با هماهنگی اقلیت مجلس و عناصر تندروی بیرونی آغاز شده تا با تحت الشعاع قرار دادن جایگاه مجلس و فراهم ساختن زمینه های اعراض مردم از کلیت جریان حاکم بر مجلس، بتواند اکثریت مجلس دهم را به دست آورد.

این روند که از چند سال گذشته و آغاز مجلس هشتم شکل گرفت شاهد مثال های متعددی از جمله عدم تصویب طرح نظارت نمایندگان برخودشان، تخصیص وامهای 100 میلیونی مسکن برای نمایندگان در شرایط سخت بازار مسکن برای مردم، جنجال در وقف دانشگاه آزاد، طرح سوال و استیضاح های نابجا و حاشیه ساز و بسیاری موراد دیگر است و اخیرا طرح عجیب دیگری به این لیست سیاه افزوده شد: «مجوز حمل سلاح، طرح ترافیک و پاوین مادام العمر برای نمایندگان مجلس». این طرح به امضای 21 نماینده مجلس رسیده که یکی از شناخته شده ترین چهره های امضا کننده آن علیرضا محجوب چهره دوم خردادی مجلس نهم است. البته این طرح با روند و ساختار کلی مجلس همخوانی ندارد و قطعا رای نخواهد آورد اما صرف طرح این خواسته سبب ایجاد موج رسانه ای عظیمی علیه کلیت مجلس شد و رسانه های مختلف زنجیره ای بدون اشاره به آنکه افرادی از قبیل علیرضا محجوب امضا کننده این طرح هستند توپ خانه خود را به سمت مجلس با هدف تخریب اصولگرایی نشانه رفتند.

اصولگرایان مجلس باید نسبت به این شرایط مشکوک هشیار بوده و زمینه را برای مخالفینی که برای انحراف مسیر مجلس در تلاشند فراهم نسازند. چنانچه چنین اتفاقی رخ دهد بعید نیست که اصولگرایان با همان نتیجه ای که در انتخابات ریاست جمهوری مواجه شدند، در انتخابات مجلس دهم نیز مواجه شوند. در صورت عدم هماهنگی اکثریت اصولگرایان و با ادامه تکرار چنین طرح های مضحک و و بی پایه که هیچ اثری جز ایجاد رنجش خاطر در قلب و ذهن مردم کشور ندارد نمی توان آینده روشنی برای مجلس متصور شد.

نظر شما