شناسهٔ خبر: 37913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

مهمانپرست معاون وزیر امورخارجه:

آمریکا و اروپا اگر مایل به رابطه با ایران هستند باید دست از خصومت بردارند

مهمانپرست معاون وزیر امورخارجه کشورمان گفت: آمریکا و اروپا چنانچه مایل به روابط حسنه با ایران باشند باید راه و روش صحیح و همکاری را در پیش بگیرند و دست از خصومت با ملت ایران بردارند.

به گزارش مجلس ایران به نقل از تسنیم، رامین مهمانپرست رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه مذاکرات با مقامات اندونزی با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفتگو نمود.

محمد نجیب رئیس کمیته خاورمیانه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان اندونزی در این دیدار ضمن تبریک برگزاری موفقیت آمیز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دکتر حسن روحانی، گفت: موضع اندونزی همواره علاقمندی به ایران بوده است.

هایونو ایسمان معاون رئیس کمیته مرتبط با مجلس و سایر نهادها نیز با تبریک پیروزی حسن روحانی، برگزاری این دور از انتخابات را بیانگر وجود دموکراسی به بهترین شکل آن برشمرد و گفت: انتخابات شما نشان داد که دموکراسی در ایران وجود دارد و زنده است.

مهمانپرست در پاسخ بر همکاری پارلمان‌های دو کشور در ادامه روابط خوب سیاسی بین تهران و جاکارتا تأکید کرد و با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش عدم تعهد، آمادگی کشورمان را برای همکاری با کشورهای عضو برای حل مشکلات منطقه اعلام داشت.

معاون وزیرامورخارجه با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش، بر هوشیاری کشورهای مسلمان در مقابله با این فتنه‌ها تأکید کرد.

وی با تأکید بر همکاری کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای مسلمان برای رفع بحران‌های منطقه‌ای، امنیت منطقه را در گرو همکاری‌های منطقه‌ای دانست و افزود کشورهای منطقه می توانند بر بحران ها فائق آیند.

برچسب‌ها:

نظر شما