شناسهٔ خبر: 37879 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ترکیب جدید هیئت‌ رئیسه پنج کمیسیون مجلس + عکس

روسای کمیسیون ها هیئت رئیسه پنج کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی در آغاز دومین سال فعالیت مجلس نهم معرفی شدند.

به گزارش‌ خبرنگار مجلس ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتخابات تعیین رئیس و اعضای هیئت رئیسه 5 کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد تا ترکیب هیئت رئیسه سال دوم این کمیسیون‌ها مشخص شود.

روسای کمیسیون ها

بروجردی مجدداً رئیس کمیسیون امنیت ملی شد

در انتخابات امروز‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، علاءالدین بروجردی به‌‌عنوان رئیس و احمدرضا دستغیب و منصور حقیقت‌پور به‌‌عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین سیدحسین نقوی حسینی به‌عنوان سخنگو و محمدحسن آصفری و فتح‌الله حسینی به‌عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

 

مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون بودجه ماند/ نادران نائب رئیس شد

در جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه‌ و محاسبات حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم به عنوان رئیس، غلامرضا تاجگردون به عنوان نایب اول و الیاس نادران به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

اسماعیل جلیلی و محمد سقایی به عنوان دبیران اول و دوم و غلامرضا کاتب به عنوان سخنگو تعیین شدند.

 

احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی شد

بر اساس این گزارش، با رأی اعضای کمیسیون فرهنگی،‌ احمد سالک‌ به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی‌، مرتضی آقا‌تهرانی به عنوان نایب رئیس اول و بیژن نوباوه‌وطن به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.

سید‌علی طاهری با رأی اعضا به عنوان سخنگوی‌کمیسیون فرهنگی، سید مرتضی حسینی به عنوان دبیر اول و لاله افتخاری به عنوان دبیر دوم کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.

 

ابقای امیر خجسته در ریاست کمیسیون شوراها

در آغاز سال دوم فعالیت مجلس نهم با رأی اعضای کمیسیون شوراها، امیر خجسته مجدداً به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور انتخاب شد.

محمدجواد کولی‌وند به عنوان نایب رئیس اول و محمد ابراهیم رضایی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی در این جلسه به عنوان سخنگو و سیدعیسی دارایی به عنوان دبیر این کمیسیون برگزیده شدند.

 

تغییر سخنگو و نائب رئیس اول کمیسیون انرژی

در جلسه امروز کمیسیون انرژی شمس‌الله بهمئی به عنوان سخنگوی کمیسیون، علی مروی نایب رییس اول، سید حسین دهدشتی نایب رییس دوم، سید موسی احمدی دبیر اول و موسی احمدی نیز به عنوان دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس انتخاب شدند.

همچنین در انتخابات هیئت رییسه کمیسیون انرژی، سید مسعود میرکاظمی با اکثریت آرا در ریاست این کمیسیون ابقا شده است.

نظر شما