شناسهٔ خبر: 37533 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

«شحات‌انور»، قاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه + عکس

«انور شحات‌انور» قاری سرشناس مصری قاری امروز و فردا در چند محفل قرآنی به تلاوت می‌پردازد؛ او همچنین قاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران است.

به گزارش مجلس ایران به نقل از تسنیم، «انور شحات‌ محمد انور» قاری سرشناس مصری که دیروز وارد تهران شد و شب گذشته اولین تلاوت خود را در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اجرا کرد، روز جمعه 17 خرداد‌ماه 1392 در چند محفل دیگر نیز تلاوت می‌کند.

 

نخستین محفل قرانی پیش‌بینی شده برای آخرین روز از سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از ساعت 9:30 تا 11 صبح با قرائت این استاد برجسته مصری در بسیج دانشجویی واقع در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) خواهد بود.

 

دومین محفل قرآنی نیز در مراسم نماز جمعه این هفته تهران با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «محمد شحات‌انور» خواهد بود و تلاوت دیگر این قاری مصری بعد از ظهر جمعه و در آیین اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران اجرا می‌شود که از ساعت 17 تا 19 روز جمعه برگزار با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

شحات

شحات محمد انور از قاریان برجسته مصری است که در سال 1975 همکاری خود را با رادیو مصر آغاز کرد و برای ترویج قرائت قرآن به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد. او در ماه رمضان از سال 1985 تا 1996 بارها از طرف وزارت اوقاف مصر و بسیاری از اوقات به دعوت‌های خصوصی میلیون‌ها نفر از دوستداران قرآن در خارج از مصر از جمله لندن، لوس آنجلس، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه، برزیل، دولت‌های خلیج فارس، نیجریه، زئیر، کامرون و بسیاری از کشورهای آسیائی چون ایران به قرائت قرآن پرداخت.

 

شحات انور از قاریان تأثیرگذار بر قاریان ایرانی است و بسیاری از قراء ایرانی از تلاوت‌ها و سبک و هنر این استاد بزرگ در تلاوت قرآن متأثر بوده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما