شناسهٔ خبر: 37419 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

ائتلاف سه‌گانه رأی خود را بر یک نفر متمرکز کنند

نوری همدانی استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حماسه سیاسی با حضور حداکثری در انتخابات ممکن می شود گفت: ائتلاف سه گانه رای خود را در یک نفر متمرکز کنند.

به گزارش مجلس ایران به نقل از فارس، حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در همایش بین‌المللی «بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد» که پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد با بیان اینکه فریاد امام خمینی(ره) در دفاع از اسلام لرزه بر اندام تمام مستکبران جهان انداخت اظهار کرد: نهضت اسلامی به رهبری این بزرگ مرد تاریخ ادامه یافت تا اینکه به پیروزی انقلاب انجامید و امروز هم شخصیت و جایگاه امام راحل در جهان بیش از گذشته شناخته شده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) نعمتی بزرگ برای اسلام و مسلمانان در سراسر جهان بودند و ملت ایران هم توانست به رهبری ایشان به موفقیت و افتخار دست یابد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ولایت فقیه استمرار ولایت انبیای الهی و رسول اکرم(ص) است گفت: امام خمینی(ره) نیز مانند همه پیامبران با استکبار و طاغوت زمان مبارزه کرد و با تکیه بر عنایات الهی و توسل بر ائمه اطهار(ع) به پیروزی دست یافت.

وی انقلاب اسلامی ایران را دنباله بعثت حضرت محمد(ص)، مسئله غدیر و قیام عاشورا دانست و تاکید کرد: امیدواریم در نهایت این انقلاب الهی و اسلامی به قیام مهدوی ختم شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های مردمی عنوان داشت: انقلاب ملت ایران دارای ویژگی‌هایی است که ظرفیت‌های گسترده‌ای را برای آن به وجود آورده‌اند؛ رویکرد اصلی و بینش انقلاب باید همچنان باقی بماند و موجب تداوم آن شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر توجه به ظرفیت‌های انقلاب و درک صحیح ارکان این حادثه بزرگ تاریخی گفت: اسلام، ولایت فقیه و مردم سه رکن اساسی انقلاب هستند؛ آسیب‌هایی هم نظام و انقلاب را تهدید می‌کنند که باید به دقت مورد بررسی و موشکافی قرار گیرند و در راستای رفع آنها اقدام شود.

وی نظام اسلامی را نخستین ظرفیت مهم انقلاب دانست و افزود: دومین ظرفیت هم ولایت فقیه است؛ شجاعت و تدبیر رهبر معظم انقلاب در جریان برگزاری اجلاس غیرمتعدها در تهران دیده شد به طوری که سردمداران و نمایندگان 120 کشور پای سخنان ایشان نشستند و به توصیه آمریکا مبنی بر شرکت نکردن در این اجلاس گوش فرا ندادند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت مطالعه آثار امام خمینی(ره) بیان داشت: صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان از جمله کتاب‌هایی هستند که باید توسط همه اقشار به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کسانی می‌توانند مشکلات انقلاب را حل کنند که محرم باشند و ارزش‌های اسلامی را درک کنند گفت: امروز دشمنان اسلام فرقه‌ای خرافی و انحرافی به نام وهابیت را در مقابل همه مسلمانان به وجود آورده‌اند که با پول نفت و گاز عربستان و قطر ارتزاق می‌کنند و به نام اسلام ریختن خون شیعیان و سایر مسلمانان را مباح می‌دانند و به تخریب مقبره اصحاب پیامبر اکرم(ص) می‌پردازند.

وی ادامه داد: وهابیون خشونت بسیاری به ویژه در برابر شیعیان دارند و به صورت علنی شیعیان و روحانیت شیعه را مورد هجمه قرار می‌دهند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ اسلام را در گرو گسترش فرهنگ جهاد و شهادت دانست و تاکید کرد: امروز میلیون‌ها انسان عاشق شهادت در ایران زندگی می‌کنند به همین دلیل دشمنان جرأت حمله به جمهوری اسلامی را ندارند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تقویت روحیه خودباوری را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: در دوران رژیم شاه سردمداران این کشور وابستگی به غرب را ترویج می‌کردند و مردم را خودباخته کرده بودند.

وی با اشاره به تقویت روحیه استکبارستیزی در ملت ایران به عنوان یکی از اقدامات بزرگ امام راحل و برکات انقلاب بیان داشت: فقرزدایی و مبارزه با جهل و خرافات هم جزو برکات انقلاب محسوب هستند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری را مورد توجه قرار داد و افزود: انتخابات یازدهم نسبت به دوره‌های گذشته از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ فردی باید به ریاست جمهوری برگزیده شود که قادر به حل مشکلات بوده و در مقابل دشمنان شجاعت داشته باشد و در سایه ولایت فقیه و درک فرهنگ انقلاب به مقابله با استکبار بپردازد ضمن اینکه تواضع، ساده زیستی و مردمی بودن از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه حماسه سیاسی با حضور حداکثری در انتخابات ممکن می شود گفت: ائتلاف سه گانه رای خود را در یک نفر متمرکز کنند.

نظر شما