شناسهٔ خبر: 37373 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

گفتگوی اختصاصی/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

اجازه دهید روح مسیحایی خمینی بر انتخابات حاکم شود

دلیر عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: با توجه به نامزدهایی که در این دوره رقابت حضور دارند و نزدیکی به رحلت امام، نامزدهای انتخاباتی اجازه دهند روح مسیحایی بنیانگذار کبیر انقلاب، در فضای انتخابات حاکم شود.

حجت الاسلام بهرام دلیر نقده ای عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مجلس ایران با بیان اینکه هر نامزد انتخاباتی ایده هایش برای خودش محترم است، اضافه کرد: در حوزه اخلاق انتخاباتی باید شاهد درود های نامزدها و هوادارانشان به همدیگر باشیم نه اینکه در این فضا، مرگ بر رقیب را بشنویم.

دلیر نقده ای افزود: اگر نامزدهای انتخابات متخلق به اخلاق باشند و بدون ادعا اخلاق را رعایت کنند صددرصد این روحیه و رفتار در بین هوادارانشان و در فضای انتخاباتی اثری که باید گذاشته شود را می گذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تخریب دیگران همانطور که از لفظش پیداست، ویران کننده است و با نقد علمی که خیلی هم مفید است تفاوت های زیادی دارد و فقط نشان دهنده این است که فرد یاد نگرفته که به ایده های دیگران احترام بگذارد و فکر می کند همه فکرها و برنامه هایی که خود دارد تمام مشکلات را حل می کند.

حجت الاسلام دلیر با بیان اینکه هر نامزد انتخاباتی ایده هایش برای خودش محترم است، اضافه کرد: در حوزه اخلاق انتخاباتی باید شاهد درودهای نامزدها و هوادارانشان به همدیگر باشیم نه اینکه در این فضا، مرگ بر رقیب را بشنویم.

وی در ادامه گفت: در دنیای امروز نیروی انسانی جزء منابع سرمایه کشور محسوب می شود و از این منابع باید به شایستگی استفاده کرد، لذا در رقابت های انتخاباتی که یک کارزار سیاسی مهم در کشور است افراد باید بکوشند در فضایی سالم و بدور از جنگ با هم رقابت سیاسی کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه پیاده سازی مکارم اخلاقی جزو آرمان های پیامبر خدا بود، تصریج کرد: پیامبر مکرم اسلام فلسفه بعثت خود رادر اخلاق خلاصه کرد و حال با اینکه اخلاق در جامعه ما کتک خورده و آسیب های جدی دیده است اما با تکرار آسیب ها، معضلات اساسی حل نخواهد شد و باید این مهم در جامعه بازنگری و اصلاح شود.

به گفته وی، اگر متخلقانه به گزاره های اخلاقی تن دهیم و در بحثها، گفتگو ها و سخنرانی ها یاد بگیریم که برای هم ارزش قائل شویم؛ اخلاق در فضای مجازی انتخابات و رسانه ها و به تبع آن در جامعه جاری می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: کاندیداها باید امام راحل را سرلوحه خود قرار دهند، کاندیداها می خواهند به قدرت سیاسی برسند نهایت قدرت سیاسی اینست که رییس جمهور شوند امام راحل مشرف به تمام قوا بود در راس هرم قدر بود با این وجود؛ یک برخورد، نوشته و یا در گفتاری  غیر اخلاقی از ایشان پیدا نمی کنید.

وی در عین حال ادامه داد: ایشان اسوه اخلاق برای همگان هستند، چون صاحب کرسی اخلاق بوده و عارف بزرگ و فیلسوف حکمت متعالیه بوده اندو صاحب تدریس کرسی حکمت متعالیه است، لذا تمام کاندیداهایی که امام راحل را دوست دارند از ایشان و بالاتر از ایشان از پیامبر را الگوی خود قرار دهند و فضای مجازی و هم در بین هوادارانشان متخلقانه عمل کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق با بخشنامه اجرایی و درونی نمی شود، خاطرنشان کرد: فقط با حرف زدن اخلاق در جامعه ساری وجاری نمی شود و اخلاق، عملی است و تا این اخلاق در عمل و رفتار کاندیداها مشاهده نشود مشکلات حل نخواهدشد.

حجت الاسلام دلیر اضافه کرد: با توجه به نامزدهایی که در این دوره رقابت حضور دارند و همچنین فضایی که در آن بسر می بریم و نزدیکی به رحلت امام، نامزدهای انتخاباتی اجازه دهند روح مسیحایی بنیانگذار کبیر انقلاب، در فضای انتخابات حاکم شود.

 وی در پایان اضافه کرد:از همه افرادی که با تمام بردباری آمدند کاندیدا شدند و پس از عدم  احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان با بزرگواری به حکم شورا اعتراض نکردند و بدون تشنج و با دلسوزی ساکت شدند و مردم را به دعوت آرامش کردند تشکر می کنیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۲خواننده 0 0

    احسنت ، خدا توفیقتان دهد 
                                

نظر شما