شناسهٔ خبر: 37364 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

طنز/ معجون ناشناخته!

ساندیس خطری که همواره جریانات اپوزوسیون را تهدید می کند این است که بنابر فرضیه ساندیس- مشارکت، می توان این فرضیه را نیز بیان کرد که با اهدای جوجه کباب از سوی رژیم، سران اصلاحات نیز در انتخابات شرکت خواهند کرد.

مجلس ایران- از زمان اکتشاف ساندیس توسط مواجیب خواران در ایران، این کالای استراتژیک کارکردهای خود را در زمینه های مختلف به اثبات رسانیده است؛ از پذیرایی در میهمانی های مختلف و تحلیل رفتارشناختی در حوزه های اجتماعی در ایران گرفته تا تجمعات انتخاباتی رژیم به غیر از روز قدس، پایگاه های بسیج و مهمتر از همه میتینگ های رژیم ایران در 9دی  و22بهمن

اما جدا از محتویات ساندیس که بنابر دستور رئیس جمهوری ایران در اعمال نظارت بیشتر بر کیفیت مواد غذایی برای بالابردن کیفیت ساندیس ها ـ که نشان دهنده همبستگی مستقیم میان کیفیت ومشارکت بوده است ـ ظاهرا محتویات ساندیس در ایران چیزی جز آب، آب میوه وپاکت آن نیست.

نکته ای که باید در اینجا بدان توجه نمود و می تواند به نقطه ای حساس در منطق رژیم تبدیل شود، محل بازکردن ساندیس است. تا کنون دیده نشده هیچ کس ساندیس را از آنجا بازکند. این رفتار ایرانیان یک چیز را ثابت می کند: آن ها در حال اعتراض مدنی به رژیم هستند.

ساندیس

اما خطری که همواره جریانات اپوزوسیون را تهدید می کند این است که بنابر فرضیه ساندیس-مشارکت، می توان این فرضیه را نیز بیان کرد که با اهدای جوجه کباب از سوی رژیم سران اصلاحات نیز در انتخابات شرکت خواهند کرد. همانگونه که رفتار خاتمی در سال 90 این فرضیه را ثابت می کند؛ خاتمی به دلیل صرف کباب برگ در هوای خوب دماوند، دچار انقلابی ایدئولوژیک گردید و علی رغم مواضعش در88 رای خود را به صندوق انداخت.

اما موضوع دیگری که این روزها از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام می شود نیز در خور توجه شایان است. یکی از ایشان گفته است در صورتی که ما قسمتی از درآمد هدفمندی را به حوزه تجهیز کارخانجات کیک و ساندیس تخصیص دهیم عمده مسائل ما در زمینه مشارکت سیاسی حل خواهد شد و یا کاندیدای دیگری که با انتقاد از کمک ایران به سوریه و حزب الله، در یک محاسبه ساده گفت که به جای کمک یک روز ایران به حزب الله می توان1.000.000.000 ساندیس در ایران تولید کرد. اظهاراتی که مورد استقبال شورای روابط خصوصی وزارت امور کیک و ساندیس آمریکا قرار گرفت. بطوریکه این شورا در لایحه ای به کنگره خواستار کمک کیک و ساندیسی به معترضان ایرانی در عوض کمک به شبکه های فارسی زبان ماهواره ای شد.

در بعد سیاست خارجی نیز، مشاور اوباما در امور کیک وساندیس طی نامه ای به ایران خواستار توقف فعالیت های تولید کیک و ساندیس و فعالیت های مرتبط شد.

گفتنی است، قبل از این نیز وزیر خارجه ایالات متحده از نگرانی خود مبنی بر اینکه ایران درصدد تولید کیک زرد به جای کیک خدیوپور برای پخش در مراسم های حکومتی است، خبر داده بود.

حدود چند سال پیش نیز مقامات امریکایی با بیان اینکه ایران با داشتن کارخانجات کیک و ساندیس نیازی به انرژی هسته ای ندارد، از فعالیت های اتمی ایران برای غنی سازی آبمیوه ها ابراز نگرانی کرده بودند.

نظر شما