شناسهٔ خبر: 37309 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

گفتگوی اختصاصی/ مدیر گروه عرفان و تصوف دانشگاه ادیان و مذاهب

روحیه حق گرایی منجر به شناخت اصلح میشود

الهی منش مدیر گروه عرفان و تصوف دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: روحیه حق گرایی اساس همه امور است و این مهم است که انسان در همه امور بدنبال کشف حقیقت باشد و اگر فرد اصلح را شناخت نسبت به او تابع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا الهی منش مدیر گروه عرفان و تصوف دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت و گو با خبرنگار مجلس ایران گفت: کاندیداها در معرفی خود سعی نکنند نکات ضعف دیگران را به همراه نقاط قوت خود بیان کنند، چرا که این موضوع با اخلاق اسلامی و انسانی جور نمی شود که نامزدها به قیمت بالا آمدن خود دیگران را خراب کنند.

الهی منش اظهار کرد: کاندیداها می توانند برای حل مشکلات از برنامه دیگر نامزدها استفاده کنند تا اگر فردی با برنامه ناقص روی کار آمد، بتواند برنامه جامع و مفصلی را برای پیشبرد اهداف کشور ارائه کند و نقیصه های کارش مرتفع شود.

وی با بیان اینکه نکته اساسی که اگر کاندیدایی در هر کجای کار که فهمید فردی بهتر از او می تواند کشور را اداره کند باید به مردم اعلام کند، افزود: آن کاندیدا باید با صداقت به مردم بگوید فلان فرد با برنامه ها و شخصیتی که ارائه داده است برای اداره کشور مناسب تر است و به عنوان همفکر و همکار با این که خود برنامه های خاصی دارد، به اداره کشور خدمت کند.

مدیر گروه عرفان و تصوف دانشگاه ادیان و مذاهب تصریج کرد: این روحیه حق گرایی اساس همه امور است و این مهم است که انسان در همه امور بدنبال کشف حقیقت باشد و اگر فرد اصلح را شناخت نسبت به او تابع باشد و برای اینکه انسان بفهمد حق چیست و بدنبال حقیقت باشد و گرفتار اوهام نشود باتضرع از خداوند بخواهد و اگر فردی از خداوند بخواهد با یقین من اطمینان دارم خداوند هم او را به سمت مصلحت ها هدایت می کند.

نظر شما