شناسهٔ خبر: 36960 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

91 کشته بر اثر توفان در آمریکا

طوفان در اوکلاهمای آمریکا 91 نفر از جمله ۲۰ کودک را به کام مرگ کشاند. رئیس‌جمهور آمریکا این واقعه را فاجعه بزرگ خواند.

به گزارش مجلس ایران به نقل از مشرق، روز گذشته به وقت محلی گردبادی با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت منطقه «مور» در حومه اوکلاهماسیتی را درنوردید و تا کنون نزدیک به 100 کشته برجای گذاشته است که براساس پیش‌بینی مقامات محلی، تعداد تلفات گردباد بسیار بیش‌تر از این تعداد خواهد بود.

به گزارش مشرق، این گردباد دیگر ایالت‌های همسایه اوکلاهما را نیز در نوردیده و خانه‌های بسیاری را تخریب کرده و برق مناطق طوفان زده نیز قطع شده است.

مقامات محلی اعلام کرده‌اند تا کنون بیش از 120 نفر از زیر آوار نجات داده شده‌اند و عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد. مهمترین نگرانی تیم‌های نجات، مدرسه ابتدایی این منطقه است که ده‌ها دانش‌آموزان در زیر آوار مدفون شده‌اند.

این گردباد سهمگین روز گذشته بیش از 45 دقیقه مناطق «مور» و «شوانی» در جنوب اوکلاهماسیتی در ایالت اوکلاهما با بیش از 55 هزار نفر جمعیت را درنوردید. گزارش مراکز درمانی اوکلاهما از کشته شدن تعداد زیادی کودک در این حادثه حکایت دارد.

همچنین پیش از آغاز گردباد، بارش شدید تگرگ‌ خسارات بسیاری به ساختمان‌ها و اتومبیل‌های این منطقه وارد کرده بود که با آغاز گردباد، این منطقه را به تلی از آوار تبدیل شد.

به دستور باراک اوباما، 200 نیروی گارد ملی اوکلاهما برای کمک به عملیات جستجوی افراد زیر آوار، فراخوانده شدند.

منطقه مور در اوکلاهما براساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی، از نظر وقوع گردباد رتبه اول را در جهان دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما