شناسهٔ خبر: 36584 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مجلس‌ایران

اولین روز ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور + تصاویر

وزارت کشور اخبار لحظه ای ورود افراد و چهره های سرشناس به تالار وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را در این جا بخوانید.

به گزارش مجلس ایران،، مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز طی مراسمی در این وزارتخانه که با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

استانداران و مسئولان ذیربط در استان‌های مختلف نیز در ارتباط زنده ویدئویی آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات اعلام و گزارشی از روند فعالیت‌های خود ارائه دادند. وزیر کشور در حاشیه آغاز ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام تا تاریخ 21/2/92 ادامه دارد و از 22/2/92 کار بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان صورت می‌گیرد.

بنا بر گزارش خبرنگار مجلس ایران، صادق واعظ زاده اولین نفری بود که برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد. واعظ‌ زاده استاد گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است. وی هم اکنون رئیس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت است. محمد رحمتی وزیر راه دولت اصلاحات و دولت نهم هم به عنوان حامی صادق واعظ‌زاده در ستاد مرکزی انتخابات حاضر شد.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

پس از واعظ زاده دومین چهره سرشناسی که در صبح روز اول برای ثبت نام، قدم به تالار وزارت کشور گذاشت، کامران باقری لنکرانی نامزد جبهه پایداری انقلاب اسلامی بود. پرویز داودی، محمد سلیمانی، طبیب‌زاده، امیرحسین قاضی‌زاده، حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی، صادق محصولی، علی اصغر زارعی، حجت‌الاسلام نبویان، حجت‌الاسلام حسینیان، میرکاظمی، علیرضا خطیبی، سیدمحمدرضا حسینی و جراره نماینده بندرعباس جزو همراهان باقری لنکرانی هستند.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

سومین چره سرشناسی که لحظاتی قبل اقدام به ثبت نام نمود محمد سعیدی کیا وزیر اسبق مسکن است. سعیدی‌کیا پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ضروریات است. این کاندیدای ریاست‌ جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا در نظرسنجی‌ها رای شما بالا است؟ گفت: الان زود است که درباره نظرسنجی‌ها صحبت کنیم و زمانی که شورای محترم نگهبان نظر خود را نسبت به کاندیداها مشخص کند و مشخص شود که چندنفر و از چه گروه‌هایی وجود دارند، می‌توان درباره کاندیداها تحلیل داشت. سعیدی‌کیا تاکید کرد: بنده حتما تا آخر در صحنه باقی خواهم ماند.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

اولین حاشیه رقم خورد

تسنیم/ اولین حاشیه روز اول ثبت نام لحظات قبل رقم خورد. شخصی که خود را نوکر ملت ایران آقای "نصیری" معرفی کرد برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری  به محل ستاد انتخاباتی کشور مراجعه کرد. وی پرچم جمهوری اسلامی ایران و قرآن مجید را در دست داشت و می‌گفت که آمریکا را زیر پایم له می‌کنم. این فرد همچنین از ملت ایران خواست با آرای دشمن‌شکن خودشان به «نصیری» رای بدهند. وی در رابطه با اینکه با آمریکا رابطه برقرار می‌کنید گفت: من آمریکا را زیر پایم له می‌کنم.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

حسن روحانی به عنوان چهارمین چهره سرشناس روز اول، دقایقی پیش با ورود به وزارت کشور، مراحل ثبت نام را آغاز کرد. روحانی در جمع خبرنگاران گفت: آمده‌ام تا با دولت تدبیر و امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه و تعامل سازنده با جهان را در دستور کار قرار دهم. قطعا در دو سه روز آینده معلوم می‌شود که هاشمی کاندیدا می‌شود یا خیر ولی بنده بعید میدانم ایشان ثبت نام کنند/روحانی: حرف‌های اخیر وزیر اطلاعات تفرقه‌افکن بود./رئیس‌ جمهور نباید فقط به اختیارات قانون اساسی اکتفا کند او مقام دوم کشور است و می‌تواند در سایه تعامل با سایر قوا و نزدیک به سیاست کلی نظام و حضور فعال در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همکاری با مجلس بسیاری از مشکلات اساسی کشور را حل کند. 

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

دقایقی پیش، مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مجلس یکی دیگر از کاندیداهای اصلاح طلب برای ثبت نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد. کواکبیان پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: رنگ انتخاباتی‌ام سبز است و شعارم "زنده باد اصلاحات"، اگر رای نیاورم یک جعبه شیرینی به فرد پیروز داده و پیروزی‌اش را تبریک می‌گویم. فعال سیاسی هستم و در عرصه سیاسی به سمت انزواطلبی و گوشه‌نشینی نمی‌روم.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

بهروز وثوق ثبت نام کرد!

دومین ثبت‌نام عجیب در اولین روز حضور فردی به نام "بهروز وثوق" در وزارت کشور بود. وثوق هنگام ثبت نام گفت: طرفدار پروپاقرص علی پروین و باشگاه استیل آذین هستم و آمده‌ام مشکلات کشور را حل کنم.

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

 

خسرو نصیری‌زاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: براساس آمارگیری‌های رندم(Random)  در سفرهای استانی بنده استقبال خوبی از من خواهد شد و انشاءالله پس از احراز صلاحیت با حضور من انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد و در مرحله اول به عنوان نفر دوم انتخابات معرفی خواهم شد و در رقابت مرحله دوم یقینا رئیس‌جمهور خواهم شد. وی همچنین گفت: گزینه نهایی اصلاح‌طلبان رقیب جدی من در انتخابات خواهد بود. بنده مانیفست سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود را در چارچوب سند چشم‌انداز و برنامه پنجم توسعه تدوین کردم که آن را به شورای نگهبان ارائه می‌کنم البته اگر شورای نگهبان بنده را احراز صلاحیت نکند به نظر این شورا تمکین می‌کنم.

ثبت نامی های روز اول

ثبت نامی های روز اول

ثبت نامی های روز اول

 

بنا به اعلام سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با تسنیم، تا ساعت 16:30 روز اول، 62 نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده اند. مهلت ثبت‌نام کاندیداها امروز تا ساعت 18 بعدازظهر خواهد بود، افزود: این وقت قابل تمدید نیست.

 

 قاسم شعله‌سعدی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم نیز در ساعت پایانی روز اول با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور داوطلبی خود را برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردشعله سعدی پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: بنده پیچ‌وخم‌های قانون را بلد هستم و در چارچوب قانون عمل خواهم کرد البته ایرادهایی به قوانین دارم که اگر پیروز شوم تغییراتی در آنها ایجاد می‌کنم، برنامه اصلی‌ام شاد کردن مردم است، معتقدم باید مردم شاد باشند و دختر و پسر بتوانند شادی‌های خود را انجام دهند، دیگر برنامه‌ام حل مشکلات اقتصادی است که ناشی از سیاسی‌کاری است؛ معتقدم در کنار پسران، دختران هم باید به استادیوم‌ها بروند و شاد باشند. مهم نیست که رد صلاحیت شوم بلکه مهم این است که احساس مسئولیت کرده‌ام، در کابینه‌ام تنها وزیر روحانی وزیر اطلاعات خواهد بود و دیگر وزرا روحانی نخواهند بود. بنده دفعه‌های پیش هم توسط شورای نگهبان رد شدم و اعتراض کردم و اگر این دوره هم رد شوم خیلی مسئله‌ای نیست. هزینه تبلیغاتی من توسط مردم پرداخت خواهد شد. می‌توانم ادعا کنم که حضورم در زندان غیرقانونی بوده و تنها به دلیل برخی اظهارنظرهایم بوده است.

شعله سعدی

شعله سعدی

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۰۲-۱۸ ۰۱:۰۳مسعود ابراهیمی 0 0

    راه دادن برخی به وزارت کشور و عمل آوردن ثبت نام از آنها نه تنها نمود آزادی نیست بلکه موجبات وهن نظام را فراهم می آورد.
                                

نظر شما