شناسهٔ خبر: 184047 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

تعیین سازوکار اخذ مالیات، سرک کشیدن به حساب‌های مردم نیست

سازمان امور مالیاتی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تعیین سازوکار عملی برای اخذ مالیات به معنای سرک کشیدن به حساب‌های هموطنان نیست، گفت: عموم مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد درباره تعیین سازوکار عملی برای اخذ مالیات، افزود: این اقدام دولت به معنای سرک کشیدن به حساب‌های عموم مردم نیست و عموم مردم‌نگرانی در این باره نداشته باشند.

وی اظهار کرد: ما در مجلس دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی را به کمک سازمان امور مالیاتی آورده‌ایم تا گلوگاه‌های مربوط به فرار مالیاتی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کنند و سازمان امور مالیاتی را در قانون مکلف کرده‌ایم که جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: با توجه به شرایط امروز کشور از نظر اقتصادی، یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت درآمدهای مالیاتی است و به همین خاطر باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته و با فرارهای مالیاتی با جدیت برخورد شود.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم اخذا مالیات از حساب‌های صاحبان ثروت به معنای سرک کشیدن به حساب‌های عموم مردم نیست و مردم در این باره نگران نباشند.

نظر شما