شناسهٔ خبر: 184040 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس: کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی احساس می‌شود/ نیازمند اقدامات فوری هستیم

ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: برای رفع کمبود مسکن، باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و حال باید بررسی کنیم که آیا توان فنی و مهندسی ما به این هدف رسیده است یا خیر.

به گزارش «نماینده»، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در خصوص دغدغه‌های مردم در زمینه مسکن و اقدامات انجام‌شده توسط مجلس و دولت سیزدهم گفت : موضوع مسکن از مطالبات به حق مردم است ودر مجلس یازدهم، قانون جهش تولید مسکن مصوبه بسیار خوبی داشت و در همین راستا، دولت سیزدهم اقدامات موثری برای تأمین زمین و کنترل قیمت مصالح انجام داده است.

وی افزود : موفق‌ترین بخش این اقدامات، تأمین زمین برای حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است اما در بررسی‌های انجام‌شده، گزارش‌های دریافتی از وزارت راه و شهرسازی، تناقض‌هایی با آمارهای قبلی دارند.

ایری اظهار داشت : در جلسه‌ای با خانم وزیربرگزارشد گزارش جامعی از اقدامات شفاف و عملی دریافت نکرده‌اند و تناقض‌هایی در اطلاعات ارائه‌شده وجود داشته است.

وی همچنین به کمبود ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع این کمبود، باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و حال باید بررسی کنیم که آیا توان فنی و مهندسی ما به این هدف رسیده است یا خیر.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد : تلاش ما این است که با وحدت و یکدلی، راهکارهای مؤثری پیدا کنیم و به خواسته‌های مردم در حوزه مسکن پاسخ دهیم.

نظر شما