شناسهٔ خبر: 184019 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ایران از تصمیمات مقاومت، ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آن تصمیمی که ملت، دولت لبنان و مقاومت بگیرند جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (شنبه) در پایان سفر به لبنان در یک نشست خبری گفت: دیدارهایی با آقای نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور و آقای نبیه بری، رئیس مجلس داشتم و همچنین یک نشست مفصل با رؤسای گروه‌های سیاسی، مجاهدین و نمایندگان سیاسی داشتم. یک بازدید از آخرین محل بمباران در ضاحیه داشتم که با مردم آن‌جا و آن محل بازدید داشتم.

وی افزود: دو نکته مهم در مذاکرات بود؛ اول بحث چگونگی رسیدگی به مشکلات مجروحین و رسیدگی به آوارگان و بیش از یک میلیون نفری است که در آثار تهاجم‌ها و بمباران‌ها بی‌خانمان شدند. با دولت صحبت کردیم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد مسیر کوریدور هوایی به بیروت را فراهم کند تا بتوانیم کمک رسانی خوب و دقیقی را زیر نظر دولت در اینجا برای رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده از بمباران‌ها برقرار کنی.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه مسائل سیاسی صحبتی که با دوستان شد این است که آن تصمیمی که ملت، دولت لبنان و مقاومت بگیرند جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در این چند ساعتی که در لبنان بودم و با گروه‌ها و مقامات مختلف صحبت کردم؛ بسیار خوشحالم که امروز بگوییم به مردم ایران و همه امت اسلامی که مقاومت و روحیه سلحشوری مردم لبنان با هر گرایش و هر مذهبی است. این اتحاد ملی و این استحکام مقاومت بدون شک سند افتخار و پیروزی در عرصه میدان و عرصه مسائل سیاسی است. آرزوی سلامتی توأم با شادابی نشاط و موفقیت برای امت اسلامی به ویژه مردم لبنان و فلسطین دارم.

نظر شما