شناسهٔ خبر: 183890 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اکثریت مجلس به دنبال تعامل حداکثری با دولت چهاردهم است

بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما سعی می‌کنیم حداکثر همکاری را با دولت داشته باشیم و قوه مجریه هم باید خود را متعهد بداند که درکنار مجلس قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده»، عباس بابایی کارنامی در مورد تعامل دولت و مجلس، گفت: مجلس بعد از ۲۳سال به کل کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور رأی اعتماد داد و برادری خود را ثابت کرد. این نشان می‌دهد که اکثریت مجلس تصمیم گرفته است که حداکثر تعاملات با دولت را داشته باشد.

وی با اشاره به موضع گیری‌های رئیس مجلس در مورد همکاری با دولت، افزود:آقای قالیباف هم با صراحت بیان کردند، آنهایی که می‌خواهند علیه منافع دولت لانه زنبور درست کنند منتظرهستند تا دولت لغزش کند و بعد بگویند ما قبلا پیش بینی کرده بودیم، از این رو او(رئیس مجلس) این را تذکر داد و سعی کرد فضای کشور را به سمتی ببرد که مجلس در کنار دولت قرار گیرد، ضمن آنکه تفکیک قوا در جایگاه خود محفوظ است و مجلس هم رسالت خود را در بُعد نظارتی انجام می‌دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس خاطر نشان کرد: ما در بحث اصلاح قوانین، تعاملات حداکثری، نظارت و تامین اعتبار پشتیبان دولت هستیم و این قاعده را برای پیشرفت کشور در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

بابایی کارنامی اضافه کرد: برخی نمایند گان می‌خواهند خودشان را مطرح کنند و فکر می‌کنند اگر دولت را بزنند و به آن گیر دهند قهرمان می‎‌شوند. این جزو ضعف‌های فرهنگی است که در گذشته بوده و الان هم وجود دارد، اما الحمدالله اکثریت نمایندگان به دنبال تعامل حداکثری با دولت هستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند:«موفقیت دولت موفقیت نظام است»، گفت: ما سعی می‌کنیم حداکثر همکاری را با دولت داشته باشیم و دولت هم باید خود را متعهد بداند که درکنار مجلس قرار بگیرد و مجلس را در رأس امور بداند و جایگاه مجلس را قبول داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف همه مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید رفع مشکلات معیشتی مردم باشد، گفت: اولویت کاری دولت و مجلس رفع مشکلات معیشتی مردم است و امیدواریم که قوای سه گانه بتوانند در این مسیر گامهای اساسی بردارند.

نظر شما