شناسهٔ خبر: 183840 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دستگاه‌‍ دیپلماسی نسبت به مواضع روس‌ها درباره کریدور زنگزور واکنش قاطع نشان دهد

ابراهیم نجفی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست تا مواضع قاطعی نسبت به اظهار نظر روسیه در خصوص کریدور زنگزور نشان دهد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم نجفی اسپیلی با اشاره به مواضع رئیس جمهور روسیه در رابطه با کریدور زنگزور گفت: روس‌ها در گذشته هم مواضعی علیه منافع کشورمان مطرح کرده بودند که متاسفانه پاسخ قاطعی را از سوی دستگاه دیپلماسی دریافت نکرد و همین امر هم موجب شده مجدداً در رابطه با کریدور زنگزور و مالکیت ایران بدون نگرانی از عواقب آن مطرح کند. انتظار داریم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مواضع پررنگ و جدی در رابطه با این امر داشته باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان کرد: در طول تاریخ هر جایی که در موضوع ضعف قرار گرفتیم، کشورهای خارجی از آن استفاده کردند؛ بی تردید اگر ارتباطمان با سایر کشورها قوی تر باشد و روسیه احساس نکند که به آن وابسته هستیم، چنین اظهار نظرهایی نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس، با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت ژئوپلوتیکی کشورمان و توسعه ترانزیت کالا با کشورهای همسایه از مسیر کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی برنامه های وی و پیشاز دریافت رای اعتماد از مجلس، متعهد شدند که اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم توسعه را اجرایی کنند که یکی از اهداف برنامه هفتم توسعه افزایش سهم ترازیتی و تکمیل کریدور ها بوده است. البته این امر نیاز به تامین منابع مالی دارد که در قانون تامین منابع مالی زیرساخت برای این امر برنامه ریزی صورت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: نحوه تحقق تمامی اهداف برنامه هفتم توسعه و موانع پیش رو در دستور کار روزهای آینده کمیسیون عمران قرار داشته و در صورت بروز مانع و چالشی در مسیر اجرای برنامه‌ها، برای رفع و یا اصلاح انها اقدام خواهیم کرد.

نظر شما