شناسهٔ خبر: 183815 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نماینده مجلس: شفافیت سامانه‌ها گام مهمی برای جلوگیری از شکل‌گیری فسادهای کلان است

حسینی کیا یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قوانین ناکارآمد باید منسوخ و قوانین جدید مصوب شود، شفافیت در سامانه‌ها را راهکار مناسبی برای جلوگیری از شکل‌گیری فسادهای بزرگ دانست و بر تقویت این رویکرد تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا درباره اقدامات قوه قضاییه برای مبارزه با فساد بیان کرد: دستگاه قضا طی سال‌های اخیر رویکرد موفق و خوبی در پیشگیری و مقابله با مفسدین اتخاذ کرده است.

این نماینده مجلس دوازدهم با تاکید بر کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و اطاله دادرسی گفت: باید تلاش کنیم آمار ورودی و خروجی پرونده‌ها همخوانی داشته باشد چراکه در این صورت شاهد افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان به دستگاه قضا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا نیازمند جذب قضات بیشتر برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌هاست ادامه داد: بخشی دیگر از اقدامات برای مبارزه با فساد نیاز به شفافیت در قوانین دارد.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه با شفافیت در قوانین، دستگاه قضا می‌تواند کارشناسانه‌تر عمل کند اظهار کرد: هر طرح یا لایحه‌ای در حوزه شفافیت در قوانین به ما وصول شود در مجلس مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نماینده مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه قوانینی که کارآمد نیست باید منسوخ و قوانین جدید مصوب شود، گفت: با اصلاح قوانین می‌توانیم از ورود بخشی از فساد به دستگاه قضا جلوگیری کنیم، از سویی شفافیت در سامانه‌ها نیز می‌تواند از فسادهای بزرگ و کلان جلوگیری کند.

نظر شما