شناسهٔ خبر: 183791 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقش ارزنده مجلس در تشکیل کابینه چهاردهم/ اعتماد کامل مجلس به وزرا، وظیفه سنگینی بر دوش دولت گذاشته است

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر ضرورت همکاری میان دولت و مجلس در راستای تسهیل امور کشور، گفت: مجلس با رأی اعتماد کامل به وزرای پیشنهادی همکاری خود را در عمل به دولت چهاردهم نشان داد و اکنون نوبت دولت است که به وظایف خود به نحو شایسته عمل کند.

به گزارش «نماینده»، اسماعیل کوثری با اشاره به فرمایشات رهبری در نخستین دیدار اعضای کابینه دولت چهاردهم با ایشان، پیرامون همکاری دولت و مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب همواره اساس کار را بر تعامل میان سه قوه نهاده اند به گونه ای که منفعت نهایی را مردم ببرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از زمانی که دکتر پزشکیان رئیس جمهور ایران شد و دولت وفاق شکل گرفت، تأکید رهبری بر همکاری دولت و مجلس بود که در عمل مجلس با رأی اعتماد کامل به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، آن را نشان داد و اکنون نوبت دولت است که به وظایف خود به نحو شایسته عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: امیدواریم این همکاری که میان مجلس و دولت شکل گرفته در جریان لایحه هایی که به مجلس می آید نیز دیده شود و مجلس در جهت تسهیل امور کشور و منافع ملی به موارد رسیدگی کند تا در نهایت مردم نافع اصلی آن باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر وظیفه سنگینی که به دلیل اعتماد کامل مجلس به وزرای پیشنهاد بر دوش دولت چهاردهم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند به گونه ای عمل کند که لازم نباشد مجلس به سمت استفاده از ابزارهای نظارتی سوال و استیضاح برود و بیشتر تمرکز خود را در جهت رسیدگی به لوایحی بگذارد که برای پیشرفت کار از سوی دولت به مجلس ارائه می شود./

نظر شما