شناسهٔ خبر: 183784 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خرید و فروش املاک، بانکها را از ارائه تسهیلات به مردم غافل کرده است

بانکها نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس شورای اسلامی گفت:امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر سیاست‌های موجود، بانکها به سمت انضباط مالی و شفافیت حرکت کنند. به واقع بانک‌ها باید در ریل فعالیت‌های صحیح حرکت کرده و بر مبنای آن رفتار کنند.

به گزارش «نماینده»، سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به عملکرد نامطلوب بانک‌ها در ارائه تسهیلات ضروری به مردم تاکید کرد: متاسفانه بانک‌ها همواره به دنبال بنگاه داری بوده و از بانکداری فاصله گرفته اند.

نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید بانکداری کرده و از فعالیت‌های اقتصادی فاصله بگیرند،ادامه داد: این مسئله به بزرگترین ضعف بانک‌ها تبدیل شده و متأسفانه محور فعالیت‌های آنها را تغییر داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و تغییر سیاست‌های موجود، بانکها به سمت انضباط مالی و شفافیت حرکت کنند. به واقع بانک‌ها باید در ریل فعالیت‌های صحیح حرکت کرده و بر مبنای آن رفتار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم پرداخت برخی از تسهیلات قانونی از سوی بانک‌ها،به دلیل عملکرد نامناسب آنها در گذشته است. متاسفانه در گذشته بانک‌ها منابع فراوانی داشته و این منابع را در حوزه مسکن و یا خرید ملک هزینه کرده اند و در حال حاضر هم این املاک دیگر برای انها تبدیل به منابع مالی نمی‌شود و در واقع برخی این املاک بر روی دست بانک‌ها باقی مانده است. از این رو بانک‌ها منابع لازم را برای ارائه تسهیلات به مردم ندارند.

وی با اشاره به کوتاهی بانک مرکزی در این رابطه، بیان کرد: متاسفانه بانک مرکزی در بخشی از اقدامات خود نتوانسته به خوبی این شرایط را مدیریت کند و این مسئله باعث افزایش نقدینگی در جامعه شده است.

نظر شما