شناسهٔ خبر: 183773 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قوانین حوزه کار و تامین اجتماعی نیازمند تحول است/ پیگیر قوانینی در زمینه جهش تولید روستاها هستیم

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین حوزه کار و تامین اجتماعی کشور، از قوانین بسیاری از کشورهای دنیا نیز سخت گیرانه تر است که باید تحولی در آن رخ دهد.

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه، با اشاره به قوانین مربوط به حوزه کار و تامین اجتماعی گفت: مجلس و دولت جدید باید به موضوع قوانین مربوط به کار و تامین اجتماعی ورود کرده و این جرات را از خود نشان دهند.

نماینده مردم «تربت حیدریه» تصریح کرد: قوانین حوزه کار و تامین اجتماعی کشور، از قوانین بسیاری از کشورهای دنیا نیز سخت گیرانه تر است که باید تحولی در آن رخ دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به سایر اقدامات مجلس دوازدهم تاکید کرد: همچنین مجلس دوازدهم باید به موضوع روستاها به دقت بپردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق برنامه هفتم توسعه، روستاها باید متولی داشته باشند لذا یکی از بحث های مهمی که می تواند در مجلس حائز اهمیت باشد، موضوع روستاهاست. ما می توانیم این مبحث را در قالب قانون توسعه روستایی و یا جهش تولید روستا پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در دوره گذشته مجلس و در قالب کمیسیون جهش و رونق تولید، در زمینه توسعه روستاها اقداماتی را انجام دادیم اما به نتیجه نرسید و با این حال امسال به دنبال احیای این موضوع هستیم.

زنگنه تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از اقداماتی که مجلس باید به آن بپردازد اصلاح آئین نامه داخلی است.

وی با بیان اینکه فرآیند قانون گذاری پیچیده و زمان‌بر است، بیان کرد: مجلس باید در تدوین و تصویب قوانین چابک باشد و مشکلات نیز در فرآیند موجود برطرف شود./

نظر شما