شناسهٔ خبر: 183772 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برنامه‌های وزیر خارجه در راستای سیاست خارجی دولت سیزدهم است

فداحسین مالکی نماینده مجلس گفت: برنامه‌هایی که آقای عراقچی به مجلس ارائه کرد درواقع در راستای سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم گفت: خوشبختانه برنامه‌هایی که آقای عراقچی هم به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و هم در صحن مجلس ارائه کرد در واقع در راستای سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که اولین موضوعی که آقای عراقچی دنبال می‌کند موضوع محور مقاومت باشد و دومین موضوع بازنگری در دیپلماسی با کشورهای همسایه و منطقه و قطعا ورود جدی هم براساس منافع ملی به برجام خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره جنگ غزه بیان کرد: اولویت اول وزیر امور خارجه محور مقاومت است که باید براساس آن رایزنی‌هایی در کشورهای جهان اسلام صورت بگیرد تا به یک اجماع عمومی تبدیل شود و این امر در دستورکار دستگاه دیپلماسی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار کرد: اقداماتی در زمان شهید امیرعبداللهیان برای جنگ غزه صورت گرفت، اما این اقدامات باید با حرارت و شتاب بیشتری دنبال شود چراکه بعد از شهادت اسماعیل هنیه ما باید دنبال تحولات خاصی هم در حوزه دیپلماسی و هم در حوزه میدان باشیم.

مالکی درخصوص آینده برجام گفت: رویکردها براساس سیاست‌های کلان نظام است و قانون راهبردی مجلس یعنی برجام به همین شکل پیگری خواهد شد لذا رویکردها بر اساس سیاست‌های کلان و منافع ملی است یعنی دستگاه دیپلماسی صرفاً مجری سیاست‌های کلان شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نظر شما