شناسهٔ خبر: 183767 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تردد بیش از 2 میلیون زائر از مرز مهران/زیرساخت‌ها باید ارتقا یابد

سارا فلاحی نماینده ایلام نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به تردد بیش از 2 میلیون نفر زائر از مرز مهران، گفت: گرچه وضعیت راه، سایه‌بان‌ها و خنک کننده‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهتر و تردد مردم راحت‌تر شده اما از آنجاکه حجم تردد مردم از مرز مهران بسیار است، انتظار می‌رود در همه حوزه‌ها به ویژه حمل و نقل زمینی و هوایی کمک بیشتری شود.

به گزارش «نماینده»، سارا فلاحی درباره آخرین وضعیت تردد زائرین اربعین از مرز مهران، گفت: روز گذشته وزیر کشور از پایانه مرزی و زیرساخت‌های موجود در نقطه صفر مرزی بازدید کردند، هرچند نسبت به سال گذشته اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شده اما هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله بسیار است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد زائران از مرز مهران تردد دارند و بیش از 2 میلیون زائر در این روزها از مرز مهران تردد داشتند مطالبه نمایندگان، مردم و استاندار این استان توجه جدی و بیشتر به این مرز است.

وی اضافه کرد: باید کارگروهی از وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، امورخارجه، بهداشت و نفت و سازمان‌های برنامه و بودجه و هلال احمر تشکیل شود و یک بار برای همیشه زیرساخت‌ها بهینه شود.

فلاحی تصریح کرد: گرچه وضعیت راه، سایه‌بان‌ها و خنک کننده‌ها بهتر و تردد مردم راحت‌تر شده اما از آنجاکه حجم تردد مردم از مرز مهران بسیار است و این مرز نیز کوتاهترین مسیر است، انتظار می‌رود در همه حوزه‌ها به ویژه حمل و نقل زمینی و هوایی کمک بیشتری شود باید به این نکته نیز اشاره کنم که حمل و نقل ریلی نیز از دیگر مطالبات ما بود زیرا در صورتی که این مهم محقق شود، بخش زیادی از مسافران می‌توانند از قطار برای تردد استفاده کنند، علاوه بر توجه به حمل و نقل ریلی و زمینی باید تعداد پروازها نیز در این دوره افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های اربعین نباید به 2 ماه قبل از شروع این مراسم محدود شود بلکه باید از همان فردای اربعین برای ایجاد این زیرساخت‌ها اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: وزیر کشور در بازدید از مرز مهران قول داد با توجه به راهبردی بودن این مرز این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم بیان کرد: اربعین می‌تواند قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد و سیاست همسایگی که راهبرد سیاست خارجی ما است را تقویت کند.

نظر شما