شناسهٔ خبر: 183701 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طبق آئین‌نامه، لایحه اصلاح حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باید مجدد از طرف دولت جدید به مجلس ارائه شود

مجتبی یوسفی مجتبی یوسفی با اشاره به ارسال لایحه اصلاح حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با امضای سرپرست سابق ریاست جمهوری به مجلس، گفت: طبق آئین‌نامه زمانی که دولت عوض می‌شود، دولت بعد می‌تواند لوایح را استرداد کند؛ بنابراین در حال حاضر این موضوع در اختیار دولت دکتر پزشکیان است که لوایحی که اولویت دارد را به مجلس ارسال کند. لذا از دولت می‌خواهیم هرچه سریعتر این لایحه را مجدداً به مجلس ارسال کند تا ما در مجلس بتوانیم با اولویت آن را بررسی کنیم.

به گزارش «نماینده»، روز گذشته خبرگزاری دولت از ارسال لایحه اصلاح حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با امضای سرپرست سابق ریاست جمهوری خبر داد.

بر اساس این خبر، دولت لایحه اصلاح جزء ۲ بند «ر» ماده ۲۸ و تبصره ۴ ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را برای اصلاح حقوق حداقل بگیران به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در همین باره گفت: ما در مجلس به جهت توجه به معیشت بازنشستگان موافق این لایحه هستیم؛ همان‌طور که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کردیم و انتظار داریم این قانون به‌طور کامل و هر ماه اجرا شود و این مسئله را پیگیری می‌کنیم. این حق همه بازنشستگان تمامی صندوق‌های بازنشستگی است.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در همین راستا در مجلس پیگیر آن بودیم و سرپرست سابق ریاست جمهوری لایحه آن را ارسال کرد، توجه به معیشت حداقل بگیران- چه در صندوق تأمین اجتماعی که مشمولین مشکل بیشتری دارند، چه در صندوق‌های دیگر- بود. ما آمادگی بررسی و تصویب این لایحه را در مجلس داریم؛ اما طبق آئین‌نامه زمانی که دولت عوض می‌شود، دولت بعد می‌تواند لوایح را استرداد کند؛ بنابراین در حال حاضر این موضوع در اختیار دولت دکتر پزشکیان است که لوایحی که اولویت دارد را به مجلس ارسال کند.

یوسفی در پایان با اعلام موافقت کامل خود با لایحه اصلاح حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: به نظر من توجه به معیشت بازنشستگان در این شرایط بد اقتصادی، مخصوصاً بازنشستگان حداقل‌بگیر یکی از اولویت‌ها است؛ لذا از دولت می‌خواهیم هرچه سریعتر این لایحه را مجدداً به مجلس ارسال کند تا ما در مجلس بتوانیم با اولویت آن را بررسی کنیم./

نظر شما