شناسهٔ خبر: 183699 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: شوراآنلاین

شهردار تهران تفاهم نامه ها و ضمانتنامه قراردادهای چین را ارائه دهد

اقراریان رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به تفاهنامه‌های مورد ادعای شهردار تهران با شرکت‌های چینی در سفر اخیر خود به این کشور، خواستار ارائه مستندات و ادله لازم در این باره به صحن شورا شد.

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت شورا ضمن تبریک افتخار آفرینی ورزشکاران در المپیک پاریس و اشاره به حضور نمایندگان سابق مردم در شورای شهر تهران، آقایان هادی ساعی و علیرضا دبیر در این المپیک که هم اکنون مسئولیت اداره دو فدراسیون تکواندو و کشتی را بر عهده دارند و تأکید ویژه بر زادگاه آن دو که شهرستان ری بوده خواستار توجه ویژه شهردار تهران به این خطه شد.

اقراریان همچنین با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در خیابان حافظ و تخریب بخشی از ساختمان معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران متذکر شد: شب گذشته شاهد حادثه‌ای در یکی از خیابان‌های تهران بودیم. این حادثه در پی به کار گیری تجهیزات آتش نشانی برای جابجایی ژنراتور در مجاورت ساختمان معاونت فنی و عمرانی شهرداری رخ داد. در اینجا لازم است به دو نکته اشاره شود: نخست اینکه آیا به کارگیری تجهیزات آتش نشانی در عملیات‌های غیر از آتش‌نشانی صحیح است یا خیر. نکته دوم اینکه تجهیزاتی که قرار است در عملیات مورد استفاده قرار گیرد به دلیل عدم رعایت ایمنی خود با مسئله جدی مواجه شده و موجب آسیب دو تن در محل حادثه شده است.

وی با اشاره به حادثه فوت یکی از کارمندان شهرداری تهران در پی سقوط در چاه آسانسور ادامه داد: در چند روز گذشته نیز شاهد یک حادثه بسیار تلخ بودیم. لذا درخواست می‌شود شهرداری تهران که خود باید پیام آور امنیت و آسایش شهروندان باشد؛ دقت بیشتری به خرج داده و این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

رئیس کمیته نظارت و حقوق شهروندی شورا با اشاره به قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی در سفر اخیر شهردار به این کشور بیان داشت: در تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳ تذکری به شهرداری داده شد که با گذشت یک ماه هنوز پاسخی دریافت نشده است. شهردار تهران در موضوعاتی که به صورت رسانه‌ای مطرح کرده مدعی شد که تفاهمنامه‌ای به ارزش ۱۳ میلیارد یورو با چین منعقد کرده است که حتماً مربوط به امورات و مسائل شهرداری تهران بوده است. درخواست شد تفاهم‌نامه‌های مذکور در اختیار کمیته نظارت شورا قرار گرفته و مورد بررسی قرار گیرد چرا که یکی از مسائلی که امروز در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود این است که اصلاً چنین تفاهم‌نامه‌هایی وجود خارجی نداشته است و صرفاً کارکردی در آن ایام داشته است امیدواریم که این ادعاها صحت نداشته باشد.

وی افزود: در خصوص ۲ میلیارد یورویی که شهردار تهران در این خصوص مدعی شده است بر اساس بررسی‌های انجام شده این عدد محقق نشده و معادل ریالی آن با شرایط فعلی، اصلاً امکان تحقق ندارد. درخواست ما از شهردار تهران این است که ضمانت‌نامه‌های مورد ادعای خود در این خصوص را به صحن شورا ارائه دهد تا شاهد باشیم که افراد در خصوص سخنانی که مطرح می‌کنند؛ حتماً ادله لازم و کافی را هم دارند.

نظر شما