شناسهٔ خبر: 183692 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسامی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم اعلام شد/ قالیباف: جلسات کمیسیون‌ها از فردا برای بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی در دو نوبت صبح و عصر تشکیل می‌شود

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با استناد به اجرای اصل ۱۳۰ قانون اساسی، اسامی وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم را قرائت کرد.

به گزارش «نماینده»،، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: دولت محترم بر اساس اجرای اصل ۱۳۰ قانون اساسی فهرست وزرای پیشنهادی را به شرح زیر جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرده است.

اسامی وزرا به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: ستار هاشمی

وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب

وزارت امور اقتصادی و دارایی: عبدالناصر همتی

وزارت امور خارجه: عباس عراقچی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: محمدرضا ظفرقندی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: احمد میدری

وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری قزلجه

وزارت دادگستری: امین حسین رحیمی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: عزیز نصیرزاده

وزارت راه و شهرسازی: فرزانه صادق مالواجد

وزارت صنایع، معادن و تجارت: محمد اتابک

وزارت علوم، تحقییقات و فناوری: حسین سیمایی صراف

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالح شریعتی

وزارت کشور: اسکندر مومنی

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: محمدرضا صالحی امیری

وزارت نفت: محسن پاک نژاد

وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی

وزارت ورزش و جوانان: احمد دنیامالی.

دکتر محمدباقر قالیباف گفت: ان‌شاء الله با معرفی این عزیزان مجلس از فردا صبح و براساس جداول از قبل پیش‌بینی شده کمیسیون‌ها در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر تشکیل جلسه خواهند داد.

وی با بیان اینکه کمیسیون های مجلس امروز دستورجلسات قبلی خود را در پیش خواهند گرفت، بیان کرد: به دلیل اینکه معرفی وزرا امروز ارائه شده و کمیسیون‌ها باید آمادگی لازم را پیدا کنند طبیعتاً کمیسیون‌ها برای حضور وزرای پیشنهادی در جلسات خود بر اساس جدولی که تنظیم شده اقدام می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روسای کمیسیون‌ها، معاونت قوانین و نظارت و همچنین هیأت رئیسه مجلس پیش از آغاز صحن علنی گفت: از این رو جدولی برای این موضوع در نظر گرفته شده است و این جدول زمانبندی لازم را پیش بینی کرده است، طبق این جدول مشخص شده که از فردا دوشنبه و در رأس چه ساعتی کدام وزیر پیشنهادی در کدام کمیسیون حضور پیدا کند.

قالیباف در ادامه با درخواستی از نمایندگان ادامه داد: تقاضا داریم حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها ۵ دقیقه قبل از اتمام زمان صورت پذیرفته و جلسه کمیسیون هم به اتمام برسد تا وزیر پیشنهادی به کمیسیون بعدی برود تا ان‌شاءالله تا آخر بتوانیم بررسی‌ها را به طور کامل انجام دهیم.

وی افزود: اگر ادامه بررسی‌ها به شنبه آینده نیز کشیده شود ان‌شاءالله در جلسات چهارشنبه و پنج‌شنبه زمان جلسات را اعلام خواهیم کرد بنابراین جلسات کمیسیون‌ها پیرو بررسی کارنامه وزرا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه بررسی کارنامه وزرا در مجلس ادامه داد: در این جلسات جز نمایندگان عزیز و جز کارشناسان همراه گزینه‌های پیشنهادی که سه نفر بوده و یک نفر از آن سه نفر معاون پارلمانی بوده و دو نفر دیگر کارشناس خواهد بود هیچ کس دیگری در جلسات حاضر نشده و به مجلس وارد نمی‌شود.

قالیباف تأکید کرد: بعد از جلسات کمیسیون‌ها ضرورتی وجود ندارد تا گزینه‌های پیشنهادی با تعدادی از نمایندگان و خارج از کمیسیون – نه در زمان برقراری کمیسیون – و قبل از جلسات رسمی مجلس، جلسه‌ای داشته باشند چرا که بعد از اذان صبح تا ۱۲ شب مجلس برای وزرای پیشنهادی اتاق مورد نظرشان برقرار است بنابراین همه امکانات در این بخش در نظر گرفته شده است.

نظر شما