شناسهٔ خبر: 183686 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

رئیس جمهور افراد فاقد پرونده مفتوحه را برای کابینه به مجلس معرفی کند

موسوی زاده نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور کابینه‌ای را تعیین‌کند و افرادی را معرفی‌کند که طبق فرمایش و تاکید رهبرانقلاب، افرادی عملگرای به قانون باشند و نظام، اصول و ارزش‌ها را قبول داشته و فاقد پرونده مفتوحه باشند.

به گزارش «نماینده»، سید محسن موسوی‌زاده نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره معیارهای انتخاب وزرا از سوی رئیس جمهور اظهارکرد: رهبرانقلاب‌ معیارهای خیلی‌خوبی را هم برای نماینده‌ها و هم رئیس‌جمهور منتخب تعیین کردند. به رئیس‌جمهور منتخب تاکیدکردند که وزرایی را انتخاب‌کنند که به آینده امیدوار باشند، مرد میدان‌عمل و پابه‌کار باشند، پای‌بند به اصول و ارزش‌ها باشند،خستگی‌ناپذیر باشند و از بین افرادی وزرا را انتخاب‌کند که در واقع به حل مشکلات‌مملکت امیدوار باشند.

وی افزود: این ها سفارش رهبری به رئیس‌جمهور منتخب بود و سفارش رهبری به مجلس هم‌ این‌بود که ما در بحث رای‌اعتماد به وزرا و رئیس‌جمهور کمک‌کنیم، از ما خواستند پرسش‌گر نباشیم و ماهم پاسخگو باشیم.
در مسائل سیاسی‌خارجی هم ورودکنیم. رهبری در عین حال اقدام قانون‌راهبردی را تمجیدکردند و خواستند در همچین مواقعی مجلس اظهارنظر بکند و مهم‌تر از همه تعامل ما با دولت‌جدید است که به دولت برای حل مشکلات‌مردم کمک‌کنیم.

این نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور منتخب خود فردی قانون‌گذار بوده و دوره‌های مختلفی را هم در مجلس بوده‌است و قانون را بلد است و نیازی نیست کسی سفارش‌کند که ملتزم به قانون باشد. از بابت شخص خود آقای پزشکیان ما مطمئنیم انشاالله فردی‌ است که ملتزم به قانون باشد، اما انتظاری از وی داریم که کابینه‌ای را تعیین‌کند و افرادی را معرفی‌کند که طبق فرمایش و تاکید رهبرانقلاب افرادی عملگرای به قانون باشند و نظام، اصول و ارزش‌ها را قبول داشته و فاقد پرونده مفتوحه باشند.

موسوی زاده تاکید کرد: دیگرانی که بخواهند در سایه دولت‌جدید مطلبی را مطرح‌کنند که قانون را زیر پا بگذارند، این‌ها نباید جایگاهی در دولت آقای پزشکیان داشته‌باشند.

نظر شما