شناسهٔ خبر: 183670 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

پژمانفر : رئیس‌جمهور تا پایان هفته اسامی کابینه را به مجلس معرفی کند / تعهد به منافع ملی در اولویت انتخاب وزرا قرار گیرد

پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور تا پایان این هفته اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند و بررسی‌ها به سرعت آغاز شود.

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت : مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به اعضای کابینه دولت، علاوه بر تخصص و سوابق کاری، معیارهای مهمی را مد نظر قرار داده است.

وی افزود : این معیارها شامل صداقت و پاکدستی، تعهد به منافع ملی و انقلاب اسلامی، توانمندی مدیریتی، پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، پاسخگویی شفاف به مردم و نهادهای نظارتی، کارآمدی و تخصص در حوزه مربوطه، اعتبار اجتماعی، سلامت جسمی و روحی و توانایی هماهنگی و همکاری با سایر اعضای دولت می‌باشد.

پژمانفر اظهار داشت : انتخاب اعضای کابینه بر اساس این شاخص‌ها می‌تواند موجب افزایش امید در مردم و جلوگیری از تأخیر در اجرای کارهای اجرایی کشور شود.

وی افزود: امیدواریم کابینه‌ای معرفی شود که مجلس به راحتی به آن‌ها رای اعتماد دهد و امور کشور به خوبی پیش برود.

پژمانفر اظهار داشت : نمایندگان مجلس انتظار دارند که افراد معرفی شده بتوانند مایه امید و رضایت مردم باشند و از معرفی افرادی با سوابق و اتهامات منفی خودداری شود. مجلس وظیفه دارد با دقت و حساسیت به بررسی صلاحیت وزرا بپردازد تا کابینه‌ای کارآمد و شایسته تشکیل شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور تا پایان این هفته اسامی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند و بررسی‌ها به سرعت آغاز شود. مجلس روز یکشنبه جلسه علنی خواهد داشت و در صورت معرفی اسامی، بررسی صلاحیت وزرا آغاز خواهد شد.

نظر شما