شناسهٔ خبر: 183667 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راهکارهای رفع ناترازی برق؛ از استفاده از انرژی خورشیدی تا تولید وسایل برقی کم‌مصرف

جعفر قادری// نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس راهکارهای رفع ناترازی برق را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»،جعفر قادری درباره ضرورت رفع ناترازی در حوزه برق، گفت: ما باید برای رفع این ناترازی به سرعت چند اقدام را انجام دهیم؛ نخست اینکه در تولید برق حرارتی اجازه واردات نیروگاه دست دوم را دهیم، همچنین باید ظرفیت‌های تولید انرژی خورشیدی را فراهم و به سمت استفاده از این انرژی برویم.

نماینده مردم شیراز و زرقان درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید استفاده حداکثری از انرژی بادی برای تولید برق در دستورکار قرار گیرد، ادامه داد: تولید انرژی اتمی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، مصرف برق را نیز باید مدیریت کرد، اضافه کرد: برای مدیریت مصرف برق می‌توان مشوق‌هایی برای خانواده‌هایی که در اوج مصرف برق، کاهش مصرف دارند، پیش‌بینی کرد تا بخش‌های تولیدی دچار خاموشی نشوند زیرا زمانیکه برق واحدهای تولیدی قطع می‌شود، بلافاصله در بازار با کمبود کالایی که توسط این واحد تولید می‌شود، روبه‌رو خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه تصریح کرد: تولید وسایل برقی کم مصرف نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات است زیرا کولرهای آبی و گازی فعلی مصرف بهینه‌ای ندارند و این امر موجب می‌شود، بخش زیادی از برق هدر رود، همچنین باید ساختمان‌ها عایق‌بندی شده و از پنجره‌های دو جداره استفاده شود در واقع وزارت نیرو باید به این حوزه‌ها ورود جدی داشته باشد.

نظر شما