شناسهٔ خبر: 183656 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خزانه‌دار کل کشور گزارشی در رابطه با منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۳ ارائه کرد

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن زنگنه با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اکرمی، خزانه دار کل کشور با حضور در جلسه عصر امروز این کمیسیون، گزارشی در رابطه با منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۳ به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم «تربت حیدریه» تاکید کرد: به موجب گزارش ارائه شده و بر اساس عملکرد چهار ماهه ابتدای سال و تا پایان تیر ماه، ۷۹ درصد از منابع بودجه محقق شده است. همچنین در حوزه مصارف هم تقریباً با همین میزان تحقق مواجه بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه منابع و به ویژه مبحث فروش نفت و واریز منابع آن به خزانه اظهار کرد: به موجب گزارش ارائه شده، ما با ۱۰۵ درصد تحقق درآمدهای حوزه نفت مواجه بودیم که این مسئله خبر مسرت بخش و خوبی قلمداد می‌شود. البته در حوزه منابع درآمدهای دولت چه از حیث مالیات و چه از منظر سایر درآمدها، مقداری با مصوب بودجه یعنی ۴ دوازدهم فاصله‌ داریم که ان شاءالله این مسئله باید طی سال‌های آینده جبران شود.

وی تاکید کرد: البته باید به یک نکته اشاره کنم که ۱۰۵ درصد تحقق منابع نفتی برمبنای واریزی منابع نفتی به خزانه است، بنابراین ممکن است فروش این نفت حتی سال قبل نیز انجام شده باشد. از این رو، منظور، آن درآمد منابع ریالی است که از طریق بانک مرکزی به حساب خزانه واریز شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای با اشاره به مباحث هزینه‌ای بودجه اظهار کرد: به واقع ما ۳ بخش هزینه‌ای نظیر حقوق و دستمزد، طرح‌های عمرانی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را در این بخش مدنظر داریم که باید گفت بر اساس گزارش ارائه شده، ۹۵.۹ درصد عملکرد در این بخش ثبت شده که این نشان می‌دهد تقریباً ما در حوزه حقوق و دستمزد و همچنین هزینه‌های جاری کشور با مشکلی مواجه نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مربوط به بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اظهار کرد: متاسفانه در این بخش ما با ۲۲ و نیم درصد تحقق مواجه بودیم که از مجموع ۱۳۳ همتی که باید تا پایان تیر ماه به حوزه عمرانی تخصیص پیدا می‌کرد، ۲۹/۸ همت،تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ادامه داد: همچنین براساس گزارش ارائه شده، در حوزه تملک دارایی‌های مالی نیز تقریباً ۵۰ درصد با تحقق پرداخت مواجه هستیم.

نظر شما