شناسهٔ خبر: 183594 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مصوبه دولت برای افزایش ۶ برابری قیمت کود اوره کاهش تولید را به همراه دارد

محمد جواد عسگری عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: متاسفانه مصوبه دولت برای افزایش ۶برابری قیمت کود اوره با سیاست گذاری در امر افزایش تولید و اتکا به تولید داخل و همچنین با شعار سال مغایرت دارد و در نهایت باعث کاهش تولید و افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه دولت برای افزایش ۶ برابری قیمت کود اوره، گفت: متاسفانه این مصوبه دولت با سیاست گذاری در امر افزایش تولید و اتکا به تولید داخل و همچنین با شعار سال مغایرت دارد و در نهایت باعث کاهش تولید و افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص مصوبه دولت برای افزایش قیمت کود اوره خطاب به آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری نامه‌ای ارسال کرده‌ام و خواستار تجدید نظر شده‌ام، ادامه داد: بدون تردید سیاست افزایش قیمت کودها در قدرت خرید کشاورزان اثر دارد و باعث کاهش تولید و افزایش واردات می‌شود.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد در قیمت کود اوره تجدید نظر شود و مابه التفاوت آن با تهاتر خوراک صنایع پتروشیمی و با پرداخت مستقیم توسط دولت به صنایع پتروشیمی جبران و وزارت جهاد کشاورزی از فرایندهای بروکراسی حذف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اثرات منفی افزایش قیمت کود اوره روی سطح زیرکشت انتظار داریم مصوبه مذکور دولت هرچه سریع‌تر اصلاح یا حذف شود./

نظر شما