شناسهٔ خبر: 183581 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی شورای شهر تهران

زاکانی با فساد مبارزه می‌کند اما به صورت برعکس/ نامه تخلفات انتصاباتی شهردار از سازمان بازرسی کل کشور

امانی رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به بیانیه شهرداری تهران در پاسخ به موضوعات مطرح شده پیرامون عزل شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش «نماینده»، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در دویست و پنجاهیمین جلسه صحن شورا، خطاب به رئیس شورا طی تذکری گفت: آقای چمران، ما رسانه نداریم و به همین دلیل مجبوریم برای دفاع از حیثیت خودمان از تریبون شورا استفاده کنیم. روزنامه همشهری، روز چهارشنبه در صفحه آخر از قول آقای مطهر محمدخانی سخنگوی عزیز و مقرب شهرداری تهران، بیانیه‌ای را منتشر کردند در پاسخ به ویدئویی که وایرال شد و در آن ویدئو مطرح شده که در شهرداری تهران، در ازای دریافت سکه و دلار، پست‌فروشی می‌شود. البته من کاری به صحت و سقم آن ویدئو ندارم، هدف من بیانیه سخنگوی شهردار تهران است که در بند چهارم آن، اسم اینجانب را آورده است. خیلی تعجب کردم که ارتباط من با آن ویدئو چیست اما بعد دیدم منظورش پرده‌دری و آبروریزی است. در بند چهارم این بیانیه می‌گوید اعضای شورا می‌دانند شهردار تهران چقدر فسادستیز است و آقای امانی بهتر از همه این را می‌داند.

او ادامه داد: از سراسر کشور با من تماس گرفتند؛ همکار من در دوران دفاع مقدس، همرزمانم در نیروی زمینی سپاه، همکارانم در نیروی انتظامی، و پرسیدند این ویدئو چه ارتباطی با شما دارد که سخنگوی شهردار تهران در بند چهارم این بیانیه به ویژه بر روی اسم شما تأکید کرده است؟! شهردار تهران و سخنگوی‌اش بگویند ارتباط من با این ویدئو چیست و اطلاعات من از مبارزه با فساد در شهرداری چیست که خودم خبر ندارم؟

امانی اضافه کرد: اطلاع من از مبارزه با فساد آقای زاکانی خیلی زیاد است اما متاسفانه به صورت معکوس. یعنی در شهرداری تهران، برخلاف ادعای آقای زاکانی، فقط یقه ضعفا را می‌گیرند نه یقه گردن کلفت‌ها را. یقه کسانی را می‌گیرند که خودشان معلول سیستم‌فسادزای شهرداری تهران هستند. اگر خاطر آقای مطهر باشد؛ چندبار به همراه تعدادی از اعضای شورا تذکر دادیم که از پرونده‌سازی برای کارمندان مظلوم شهرداری تهران خودداری کنند و آن زمان عدد 1500 پرونده که به هیئت تخلفات اداری شهرداری تهران رفته بود؛ درخواست کردیم که مجدداً بررسی شود. برای آن که بی دلیل، سابقه سوء برای پرسنل زحمت‌کش شهرداری تهران درست نشود.

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران خطاب به سخنگوی زاکانی گفت: ویدئوی آخری که درباره پست‌فروشی در شهرداری تهران منتشر شده را تکذیب کردید؛ اما متاسفم که تکذیب شما چاره‌ساز نیست. چون شما متهم هستید و تکذیب شما از نظر حقوقی هیچ ارزشی ندارد. آن هم بعد از یک هفته تأخیر؛ در حالی که دادستانی تهران مجبور شد بیانیه بدهد و اعلام کند که موضوع را رسیدگی می‌کند. بارها گفته‌ام فسادستیزی از رعایت قانون‌های بالادستی شروع می‌شود. آقای مطهر، قطعاً اطلاع دارید که انتصاب شما در این پست و مسئولیت، غیر قانونی است چرا که هیچ یک از شرایط احراز طبقه‌بندی پست 16 را ندارید و در این جایگاه قرار گرفته اید. سند و مدرک آن هم نامه بازرسی کل کشور است که گزارش قانون‌شکنی‌ها و تخلفات شهرداری تهران در خصوص انتصاب مدیران را به وزیر کشور منعکس کرده است. اگر روزی لازم شد؛ نامه بازرسی کل کشور را در صحن شورا قرائت می‌کنم.

عضو شورا اضافه کرد: اگر تشکیل پرونده برای بستگان یکی از اعضای شورای شهر نشانه فسادستیزی شهردار تهران است؛ چرا با فاصله اندکی آن مسئول مربوطه را عزل کردید و شهردار تهران در مصاحبه رسمی و تلویزیونی علت اصلی عزل ایشان را پرونده‌سازی برای افراد عنوان کردند. بله درست گفتند. او تا وقتی برای دیگران پرونده‌سازی می‌شد؛ محبوب و مقرب بود اما به محض اینکه برای محبوبان و مقربان شهردار تهران پرونده داد؛ مغضوب شد و شبانه کنار گذاشته شد.

وی خطاب به سخنگوی شهرداری تهران گفت: جناب آقای مطهر! بنده به عنوان یکی از مسن‌های شورا شمارا نصیحت می‌کنم که بدانید جوانی، قدرت و ثروت، اسب سرکشی است که افراد بزرگی را به دره و پرتگاه کشانده است. جنابعالی هم جوان هستید که پیامبر بزرگ ما فرمود سُکْرِ الشَّبَابِ أَشَدُّ من سُکْراً الشَّرَابِ و هم صدها میلیارد تومان از پول شهروندان تهرانی و بودجه شهرداری در اختیار شما قرار داده شده است و امپراتوری بزرگ تبلیغاتی در اختیار دارید. به شما نصحیت می‌کنم که بدانید این جلال و شکوه، موقت و رفتنی است و از روزی بترسید که پرده‌ها کنار برود و یوم تبلی السرائر است. و در آخر؛ یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ مَا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَرًا وَمَا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهَا وَبَیْنَهُ أَمَدًا بَعِیدًا ۗ وَیُحَذِّرُکُمُ اللَّهُ نَفْسَهُ ۗ وَاللَّهُ رَئوفٌ بِالْعِبَادِ.

نظر شما