شناسهٔ خبر: 183566 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ادعای تکراری آمریکا درباره تولید سلاح هسته‌ای برای ایجاد فضای روانی علیه ایران است

سلیمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را حق ایران دانست و گفت: هرگونه ادعای آمریکایی‌ها درباره تولید سلاح هسته‌ای در ایران صرفا جهت ایجاد فضای روانی علیه کشورمان است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در واکنش به تکرار ادعاهای آمریکا درباره نوع فعالیت های هسته ای کشورمان، گفت: ایران بارها به صراحت اعلام کرده به دنبال سلاح هسته ای نیست در حالی که حتی توانایی ساخت آن را نیز دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سیاست اعلام شده رسمی و قطعی ایران در حوزه صنعت هسته ای بر اساس فتوای مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: این حق ایران است که بر اساس قواعد بین المللی از مزایای فناوری صلح آمیز هسته ای استفاده کند لذا هرگونه ادعا از سوی مقامات آمریکایی صرفا جهت ایجاد فضای روانی علیه ایران است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه به جز این موضوع، به صراحت اعلام کردیم اجازه نمی دهیم دیگران در حوزه هسته ای و غیرهسته ای برای ما تصمیم گیری کنند، اظهار داشت: تمام تصمیم گیری ها برای کشورمان از سوی مقامات کشور جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و کشوری حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ایران یک کشور مستقل است و مانند کشورهایی نیست که قوانین خود را تابعی از سیاست برخی کشورهای دنیا همچون آمریکا قرار داده و بر اساس دستورات آنها عمل می کنند. جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای برنامه مشخصی دارد که بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده و به سمت پیشرفت در این حوزه با تمام قوا گام بر می دارد./

نظر شما