شناسهٔ خبر: 183556 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گسترش روابط با همسایگان در دستور کار دولت جدید قرار گیرد

مقتدایی// نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه گسترش روابط با همسایگان باید در دستور کار دولت جدید قرار گیرد، گفت: دولت چهاردهم باید به سرعت، سطح مراودات بین المللی با همسایگان را ارتقاء ببخشید.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با تاکید بر گسترش روابط همسایگان در دولت جدید گفت: یکی از اقدامات شایسته دولت شهید آیت الله رییسی گسترش مناسبات با همسایگان کشور بود که لازم است دولت چهاردهم این مسیر را ادامه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت چهاردهم باید به سرعت، سطح مراودات بین المللی با همسایگان را ارتقاء ببخشید و یکی از دستور کارهای مشترک دولت و مجلس بهره گیری از روابط دو یا چند گانه با همسایگان است.

وی افزود: همکاری های متقابل می تواند در ابعاد امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تبادلات علمی صورت بگیرد چرا که معتقدیم می توانیم با اشتراک گذاشتن توانمندی های کشورهای منطقه نسبت به بالا بردن بهداشت و سلامت،علم و فناوری، امنیت و حتی روندهای اقتصادی ایران با همسایگان گام های بلندی برداریم.

مقتدایی بیان کرد: مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم برای رشد ارتباط با همسایگان مصمم هستند بنابراین مجلس برای رسیدن به تعاملات سازنده با همسایگان کشور از هیچ کمکی به دولت جدید دریغ نخواهد کرد./

نظر شما