شناسهٔ خبر: 183461 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مهم‌ترین اولویت مجلس دوازدهم پرداختن به ناترازی‌های موجود اقتصادی است

غلامحسین زارعی نماینده مردم «دشتی و تنگستان» در مجلس دوازدهم معتقد است؛ مهم‌ترین اولویت این مجلس پرداختن به ناترازی‌های موجود اقتصادی است چرا که اگر به این ناترازی‌ها به درستی نپردازیم، دامنه‌ای ناترازی ها افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، غلامحسین زارعی ، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم اظهار کرد: به اعتقاد بنده مهم‌ترین معضل کشور، ناترازی‌های موجود در عرصه اقتصادی است.

نماینده مردم «دشتی و تنگستان» با اشاره به ناترازی‌ها در بودجه و امور مربوط به بانک و بیمه، تاکید کرد: بالاخره تاثیر این ناترازی‌ها در اقتصاد نمایان شده و باید برای آن فکری اساسی کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال اگر ما بگوییم افزایش نقدینگی یکی از عوامل موثر در رشد تورم است؛ ابتدا باید به سراغ دلایل افزایش نقدینگی برویم.

وی تاکید کرد: بنابراین ما باید بنشینیم و ببینیم که چه دلایلی در رشد نقدینگی اثر گذار است؛ به واقع یکی از دلایل موجود، معطوف به ناترازی‌ها است.

نماینده مردم «دشتی و تنگستان» در مجلس با ذکر مجدد این نکته که ناترازی یکی از دلایل اصلی رشد نقدینگی است، ادامه داد: به واقع ما وقتی پروژه‌هایی در قالب تملک دارایی تعریف کرده و منابعی لازم را برای توسعه این پروژه‌ها نداریم ناچاریم به سمت چاپ اوراق رفته و این مسئله نهایتاً به ناترازی، بدهی و خلق پول می انجامد.

زارعی با بیان آثار افزایش نقدینگی در تورم نمایان می‌شود، ادامه داد: به واقع تا یک جای کار، ماه حصل افزایش نقدینگی معطوف به رشد تورم می شود، اما از یک جایی به بعد، باید متوجه باشیم این مسئله به کاهش ارزش پول ملی نیز دامن می‌زند.

این نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه عدم تعادل در عرضه و تقاضا تورم زاست، بیان کرد: اگر عرضه کم باشد، حتماً تقاضا رشد خواهد کرد و بالعکس. لذا این شرایط می‌تواند به تورم دامن بزند. متاسفانه این شرایط در بسیاری از اجناس و کالاهای داخلی حکم فرما است و فاصله مناسبی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین مهم‌ترین اولویت این مجلس پرداختن به ناترازی‌های موجود اقتصادی است چرا که اگر به این ناترازی‌ها به درستی نپردازیم دامنه‌ای ناترازی ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما