شناسهٔ خبر: 183449 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گرانی مسکن تمام امورات زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است

مسکن نماینده مردم نهاوند در مجلس پرداخت تسهیلات ساخت مسکن متناسب با نرخ تورم، اقساطی متناسب با درآمد افراد را اقدامی راهگشا در حوزه مسکن ارزیابی کرد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نواری با اشاره به وضعیت مسکن در کشور گفـت: مسکن طی سال‌های اخیر به دلایل متعدد از حالت مصرفی به سرمایه ای تبدیل شده و هم اکنون شرایط خوبی را در حوزه مسکن کلانشهرها، مراکز استانها و حتی شهرهای کوچک مشاهده نمی‌‎کنیم. کاهش قدرت خرید مردم و عدم تناسب درآمد اقشار مختلف جامعه با هزینه های تامین مسکن موجب شده مردم از خرید خانه منصرف و حتی برای رهن و اجاره هم با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین هزینه های مسکن برای اقشار با درآمد ثابت به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است ادامه داد: وضعیت مسکن در روستاها بهتر بوده اما در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و حتی شهرها نیازمند ورود جدی دولت به بازار مسکن هستیم.

این نماینده مردم در مجلس، با اشاره به اینکه گرانی مسکن تمام امورات زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، اضافه کرد: بنده معتقدم بخش زیادی از مسائل مرتبط با حوزه اجتماعی از جمله مسائل رفتاری، تحصیلی و حتی تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی مردم تحت تاثیر وضعیت مسکن خانوارها قرار دارد. لذا اگر بتوانیم شرایط خانه‌دار شدن مردم را تسهیل کنیم بخش عمده مشکلاتی که خانواده‌ها با ان دست و پنجه نرم می‌کنند را رفع کرده ایم.

نثاری در ادامه صحبت های خود پرداخت تسهیلات ساخت مسکن متناسب با نرخ تورم، اقساطی متناسب با درآمد افراد را اقدامی راهگشا در حوزه مسکن ارزیابی کرد و گفت: در صورت چنین کاری سود جویان و دلالان به حاشیه رانده می‌شوند، لذا پیشنهاد بنده افزایش تسهیلات ساخت مسکن از 700 میلیون تومان به 1.5 میلیارد تومان است. در این صورت امکان رفع مشکلات مسکن در بازه زمانی 5 ساله وجود خواهد داشت./

نظر شما