شناسهٔ خبر: 183444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

انتقاد متفکر آزاد از اظهارات یکی از مسئولان دولت پیشین

متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس از اظهارات یکی از مسئولان دولت پیشین انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، روح‌الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: دیدم در اخبار یکی از دولتمردان گفته بود راه شهید رئیسی متوقف شود، بله متوقف شود اما چه راهی را برویم، آیا راه دولتی را طی کنیم که مسکن نساخت، از اتاقش بیرون نیامد، نفت نفروخت، انبارهای استراتژیکش خالی بود، کرونا را نتوانست جمع کند، تورمش طغیان کرد، رشد اقتصادی‌اش صفر بود؟

وی ادامه داد: ما راه آن دولت را انتخاب کنیم یا راه شهید رئیسی عزیزمان که با مردم بود، ۱.۵ میلیون بشکه نفت فروخت، ۳.۵ میلیون بشکه نفت تولید کرد، ۲.۵ میلیون مسکن را کلید زد، ۵۷۰ همت از بدهی‌های دولت‌های قبل را پرداخت کرد، تجارت با آفریقا را ۲۰۰ درصد و با آسیا را ۴۳ درصد افزایش داد، به سازمان‌ها و پیمان‌های بین الملل ملحق شد، به شانگهای و بریکس که نصف دنیا بودند ملحق شد، رشد اقتصادی را با نفت و بدون نفت به مرز ۵.۶ رساند.

متفکرآزاد بیان کرد: شهید رئیسی تورم را از مرز ۶۰ درصد به کمتر از ۴۰ درصد آورد و تولید ناخالص داخلی را دو برابر کرد. ثبات بازار مرغ و گوشت را ایجاد کرد، ذخایر استراتژیک کشور از سه هفته به یک سال افزایش داد، سیاست منطقه‌ای بی نظیرش با همسایگان را تنش زدایی کرد، پول‌های بلوکه شده در کره و عراق را آزاد کرد. اخلاق مدار بود، به منتقدانش بی سواد و بی شناسنامه نگفت. کشته کرونا را از روزی ۷۰۰ تن به صفر رساند، رتبه بندی معلمان را اجرا کرد، در مقابل فساد بود، ۱۲۰۰ پرونده قضائی برای رد اموال بیت المال تشکیل داد، زمین‌های ساحلی را ایجاد کرد، بین مردم بود و رکورد سفرهای استانی‌اش به ۱۰ روز رسید، دولتش انضباط مالی داشت و به دریاچه ارومیه ۱۵۰۰ میلیارد تخصیص داد. در زمان فعالیت مس سونگون را گرفتیم، چاپ اسکناس نماد تبریز گرفت؛ بنابراین باید به کدام مسیر پایبند باشیم.

نظر شما