شناسهٔ خبر: 183439 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت چهاردهم اقدامات کوتاه مدت برای تامین مسکن جوانان را در دستورکار قرار دهد

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس گفت: دولت چهاردهم علاوه بر برنامه‌های بنیادی و زیرساختی در حوزه مسکن باید با اتخاذ برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت نسبت به رفع گره‌های تامین مسکن جوانان اقدام کند.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌هایی که دولت چهاردهم باید در دستورکار خود قرار دهد، گفت: در سنوات گذشته و طی دهه اخیر مردم با مشکلات اقتصادی ناشی از تورم در حوزه های مختلف از مسکن گرفته تا خودرو و اقلام خوارکی مانند گوشت قرمز و سفید مواجه بوده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان تبدیل شده هرچند که در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، ادامه داد: دولت چهاردهم علاوه بر برنامه‌های بنیادی و زیرساختی در حوزه مسکن باید با اتخاذ برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت نسبت به رفع گره‌های تامین مسکن جوانان اقدام کند زیرا این حوزه بخش زیادی از درآمد مردم با به خود اختصاص داده است.

زارع تصریح کرد: اجرای قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شده است به عنوان یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم می‌تواند در کوتاه مدت بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم پس از روی کار آمدن با در دستورکار قراردادن اقدامات لازم برای تامین مسکن باید امید را در دل جوانان ایجاد کند، عنوان کرد: عدم توان در تامین مسکن یکی از موانع بزرگ در راه جوانان برای ازدواج است و با رفع این مشکل می‌توان یه جوانی جمعیت نیز که در شرایط خاصی قرار دارد، کمک کرد./

نظر شما