شناسهٔ خبر: 183436 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یوسفی: مردم نگاه کارشناسانه به مسائل دارند/ کاندیداها با نگاه غرب‌گرایانه توفیقی نخواهند داشت

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کاندیداها باید بدانند که دیگر تزریق ناامیدی با نگاه غرب گرایانه پاسخ نداده و مردم دید کارشناسانه به تمام مسائل دارند فلذا باید برنامه های خود را برای حکمرانی ارائه کنند.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با برنامه زنده استودیو مثبت و منفی پلاس ایسنا، ضمن ارزیابی صحبت‌های کاندیداها در دومین در از مناظرات انتخاباتی بیان کرد: جا دارد از این فرصت استفاده کرده و بگوییم‌ سیاستی که رسانه ملی دنبال کرد، بسیار خوب بود. بعد از شهادت رئیس‌جمهور مظلوم کسی فکر نمی‌کرد در این فرصت کوتاه بتوان انتخابات را برگزار کرد. با این‌که آمادگی لازم نبود، ولی برنامه‌های متعددی که رسانه ملی پیش‌بینی کرد به شناخت بیشتر مردم از کاندیداها کمک کرد.

وی اظهار کرد: گفت‌وگوها و میزهای تخصصی که شکل گرفت و کاندیداها آمدند در خصوص موضوعاتی که رئیس‌جمهور باید در آن‌ها سیاست گذاری کند، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. این کار بی‌بدیلی بود که صورت گرفت. ما باید بدانیم که رئیس‌جمهور یک مدیر اجرایی و عملیاتی نیست بلکه رئیس‌جمهور شخصی است که تصمیمات آن از جنس حکمرانی است.

وی ادامه داد: وزیر در یک بعد یا دو بعد تصمیم می‌گیرد اما رئیس‌جمهور این‌گونه نیست. برخی از کاندیداها در برنامه امشب برنامه کلی و کلیشه‌ای دادند و بیشتر بنا را بر این گذاشته بودند که به سمت یک فضای دو قطبی بروند. نگاه سیاه و سفید با نگاه به غرب و برداشتن تحریم‌ها داشتند. کارشناس در خصوص بهداشت و درمان سوال می‌کرد اما برخی از دوستان به جای پاسخ از جنس حکمرانی و سیاست‌گذاری موضوع را بردند به سمت تحریم‌ها. این نشان می‌دهد که این فرد برنامه‌ای از نظر اجرایی برای تصمیم‌سازی در حوزه بهداشت و درمان یا موضوعات مرتبط با آموزش نداشت.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک هفته دیگر با حضور مردم انتخابات را برگزار می‌کنیم اما برخی از دوستان هنوز که هنوز است آن مانیفست و برنامه و رویکرد دولت خود را ارائه نکردند. این مناظرات سطح بندی را مشخص می‌کند. دو الی سه نفر از نامزدها با نوع موضع‌گیری‌هایی که دارند روبه رشد بوده و برخی‌ها روبه نزول هستند. برخی اوقات به سراغ شعارها پوپولیستی بدون ارائه راهکار برای حل مشکل می‌روند مخصوصا با نگاه نزدیک به غرب و با روحیه ناامیدی و طرح کردن مشکلات بدون ارائه برنامه داخل جامعه‌ای که دید کارشناسی دارد جواب نمی‌دهد.

وی افزود: مردم امروز تحلیل دقیق به مسائل داشته و با این نگاه‌ها کسی نمی‌تواند توفیق داشته باشد.

نظر شما