شناسهٔ خبر: 183423 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت نفت گزارشی از اقدامات خود در خصوص سیاست افزایش تولید سوخت در داخل ارائه کند

سلیمی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزارت نفت گزارشی از اقدامات خود در خصوص سیاست افزایش تولید سوخت در داخل ارائه کند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش وزیر نفت در جلسه علنی امروز گفت: دولت سیزدهم در زمان مدیریت رئیس جمهور شهید حرکت روبه جلویی در حوزه انرژی انجام داد اما لازم است مسائلی در این خصوص بیان شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: یکی از موارد قانون مربوط به ماده ۴۵ در بحث ارتقاء پالایشگاه‌ها است، در ماده ۴۵ منابع تأمین شده اما هنوز گزارشی در این خصوص به مجلس نرسیده است، همچنین اقداماتی که در حال انجام است نیز باید پیگیری شود.

وی افزود: نکته دوم ماده ۴۶ است که از هدررفت گاز طبیعی به میزان ۶۶ میلیون مترمکعب در روز جلوگیری می‌کند، همچنین در بحث همجواری گازهای مشعل نیز که در نیروگاه‌ها اتلاف می‌شد چه اقداماتی صورت گرفته است، لذا باید وزیر گزارشی در این خصوص ارائه کند.

سلیمی بیان کرد: همچنین در بحث مدیریت مصرف سیاست بر افزایش تولید بود لذا باید در این خصوص شتاب صورت گیرد اما آنچه ما مشاهده می‌کنیم شتابی در این خصوص صورت نگرفته و واردات در این زمینه وجود دارد بنابراین لازم است که گزارشی در این خصوص وزیر ارائه کند.

نظر شما