شناسهٔ خبر: 183409 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت تصدی‌گری در خودروسازی را رها کند

خودرو سازان نماینده مردم خوی در مجلس گفت:تا دست دولت از خودروسازی کوتاه نشود مزیت‌های رقابتی در کشور فعال نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»، عادل نجف‌زاده درباره واردات خودرو، گفت: اولین مولفه برای ساماندهی بازار خودرو تولید رقابت‌پذیر است، اما تا زمانیکه به خودروساز بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه اعتماد نکنیم در زمینه رقابت‌های جهانی عقب افتاده و ناچار به واردات خودروهای کارکرده هستیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در حوزه قطعه‌سازی خودرو موفق هستیم اما دولت باید تصدی‌گری در خودروسازی را رها کند.

وی گفت:تا دست دولت از خودروسازی کوتاه نشود مزیت‌های رقابتی در کشور فعال نمی‌شود. از سوی دیگر برای افزایش توان خرید مردم، بانک‌ها باید ورود کنند و نظام تامین مالی مناسبی تعریف و یک بسته حمایتی که مردم بتوانند از تولیدات داخل کشور استفاده کنند، تدوین شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: اگر بخش خصوصی را توانمند کنیم و قوانین بالادستی را به گونه ای تصویب کنیم که محصولات داخلی همگام با همتایان خارجی رقابت‌پذیر باشند بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود و این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که دولت از حوزه تولید خودرو خارج شود و بستر برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.

وی افزود: باید بستر رشد تولید و زمینه رقابتی شدن فراهم شود در این مسیر می‌توان از تجربه خودروسازان جهانی و تکنولوژی‌های به روز استفاده شود

نظر شما