شناسهٔ خبر: 183402 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعلل در واردات خودرو اثر قانون ساماندهی صنعت خودرو را خنثی کرد

زندیان نماینده مردم بیجار گروس در مجلس گفت: هرچند در قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت مجاز شد با واردات خودروهای نو و کارکرده بازار را تنظیم کند اما متاسفانه این قانون به درستی اجرایی نشد و مردم نتوانستند تاثیر این قانون را احساس کنند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زندیان درباره ضرورت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: تامین خودروی ارزان قیمت و باکیفیت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر به مطالبه مردم تبدیل شده است.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اعمال محدودیت در واردات خودرو در سال 97 و کاهش تیراژ تولید خودروسازان داخلی، بازار خودرو نابسامان شد و قیمت این کالا روند صعودی به خود گرفت به گونه‌ای که خودرو از کالایی مصرفی به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شد و مردم برای حفظ ارزش پول ملی خود به سراغ خرید این کالا رفتند، همین رویه موجب گرانی بیشتر خودرو شد زیرا تقاضا با عرضه متناسب نبود.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات بازار خودرو قانون ساماندهی صنعت خودرو تصویب شد تا هم از تولید داخل حمایت شود و موانع پیش‌روی خودروسازان رفع شود و هم بستر واردات برای عرضه بیشتر خودرو فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: هرچند در قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت مجاز شد با واردات خودروهای نو و کارکرده بازار را تنظیم کند اما متاسفانه این قانون به درستی اجرایی نشد و مردم نتوانستند تاثیر این قانون را احساس کنند.

زندیان افزود: مسئولان اجرایی می‌توانند با بهره‌گیری از این قانون بازار خودرو را ساماندهی کنند زیرا با واردات، خودروسازان داخلی نیز ناچار خواهند بود که به سراغ تولید خودروی باکیفیت و کاهش هزینه‌های سربار روند با تحقق این مهم خودروی ارزان‌قیمت روانه بازار می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند خودرو خریداری کنند.

نظر شما