شناسهٔ خبر: 183397 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور و مشارکت مردم در انتخابات قدرت حاکمیت و نظام را بالا می‌برد

حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس گفت:حضور و مشارکت مردم در هر انتخاباتی قدرت حاکمیت و نظام را بالا می برد.

به گزارش «نماینده»سید جواد حسینی کیا، اشاره به مولفه های بالا بردن مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1403، گفت: حضور و مشارکت مردم در هر انتخاباتی قدرت حاکمیت و نظام را بالا می برد بنابراین به هر میزان که مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد، قدرت چانه زنی، سیاسی و اجتماعی را نیز افزایش می دهد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً حضور مردم در تمامی ادوار گذشته انتخابات قدرتی به نظام داده که در مقابل استکبار و بیگانگان محکم تر بایستد و مسیر انقلاب را بهتر از گذشته پیش ببرد، لذا انتخابات بسیار اثرگذار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز بر حضور شکوهمند مردم تأکید دارند که هرچه مردم بیشتر پای صندوق های رأی بیایند مقبولیت نظام بالا خواهد رفت و از سوی دیگر قدرت چانه زنی را در دنیا برای ما افزایش خواهد داد. از طرف دیگر هر چه مشارکت پایین بیاید، دشمنان در تبلیغات خود اینگونه وانمود می کنند که مردم پای نظام نیستند و مقبولیت نظام کاهش یافته است.

حسینی کیا در خصوص نقش احزاب در ایجاد مشارکت بیشتر نیز بیان کرد: احزاب می توانند مردم را تشویق و ترغیب کنند که در انتخابات حضور یابند و هر حزبی که طرفداری دارد باید طرفداران خود را پای صندوق های رأی بیاورد، چراکه قاعده این است که احزابی که مجوز گرفته اند یعنی اساس نظام را قبول دارند و وقتی اساس نظام را قبول دارند باید همه بلا استثناء در این انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

نظر شما