شناسهٔ خبر: 183385 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فیاضی: ایران در موضوع حمایت از فلسطین در مسیر درستی گام برداشته است

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلق و خوی انسانی اقتضا می‌کند که در هر کجای دنیا از حقوق انسان مظلوم غارت زده حمایت شود، گفت: جنبش‌های دانشجویی که امروز در سراسر دنیا در راستای حمایت از مردم فلسطین راه افتاده است، رگه‌هایی از همان آرمان‌گرایی محضی است که در بین بشریت وجود دارد.

به گزارش «نماینده»،عبدالوحید فیاضی با بیان اینکه فلسطین مسئله اول امروز دنیا است، بیان کرد: امروز در جهان فلسطین شاه بیت حرکت های سیاسی است. البته نه فقط الان بلکه از زمانی که رژیم صهیونیستی آمد و غاصبانه بنا شد، فلسطین مسئله اول دنیا بوده است. کسانی که به حمایت از رژیم صهیونیستی در طول این همه سال های متمادی قد علم کردند و در مقابل، کسانی که برای حمایت از مردم فلسطین برخاستند هر دو دارای نگاه سیاسی عمیقی هستند که در طول تاریخ این نگاه سیاسی نافذ و اثرگذار است.

وی در ادامه اظهار کرد: یک نگاه سیاسی برای جعل تاریخ و دیگری برای احیای هویت است. جمهوری اسلامی ایران نیز از ابتدا تاکنون مدافع آرمان های فلسطین بوده است، با همان نگاه و رویکرد سیاسی عمیقی که وجود دارد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جنبش های دانشجویی که امروز در سراسر دنیا در راستای حمایت از مردم فلسطین راه افتاده است، رگه هایی از همان آرمان گرایی محضی است که در بین بشریت وجود دارد. فارغ از هر رنگ، دین، نژاد و نگرش های سیاسی، انسان ها در تمام جهان برای آرمان های انسانی ارزش قائل بوده و برای آن می جنگند. خلق و خوی انسانی اقتضا می کند که در هر کجای دنیا از حقوق انسان مظلوم غارت زده حمایت شود.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی فلسطین بیشتر جای خود را در دنیا باز کرد. جبهه مقاومت حامیان بیشتری پیدا کرده و مظلومیت فلسطین بیش از گذشته جلوی چشم جهانیان نمایان شده است. از نگاه بنده این ره‌آورد یک جنبش سرخ و خون آلودی است که در غزه اتفاق افتاده است و این ره‌آورد چیز کمی نیست. جمهوری اسلامی در مسیر درستی گام برداشته و در جای درستی ایستاده است.

فیاضی گفت: در پیام رهبری عزیز خطاب به دانشجویان کشورهای غربی نیز تاکید شد که شما در سمت درست تاریخ ایستاده اید. این سمت درست تاریخ ایستادن، دستاورد مقاومت کودکان، زنان و مردان مظلومی است که در طول سال های متمادی به ویژه در یک سال اخیر در غزه با رنج و هزار جور گرفتاری زندگی کرده‌اند.

نماینده مردم نور و محمودآباد افزود: ان‌شاءالله این مقاومت پایان خوبی برای فلسطینی ها و بد فرجامی برای رژیم کودک کش صهیونیستی خواهد بود.

نظر شما