شناسهٔ خبر: 183383 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از طیف‌های مختلف سیاسی هستند

متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: شورای نگهبان نگاه حزبی و جناحی در بررسی صلاحیت‌ها ندارد و در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری هم ۶ نفر احراز صلاحیت شدند که از طیف‌های مختلف سیاسی هستند.

به گزارش «نماینده»، روح‌الله متفکرآزاد با اشاره به اعلام اسامی داوطلبان احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، گفت: طبق قانون اساسی، شورای نگهبان مسئولیت احراز صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات را دارد و همه باید به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان احترام بگذارند.

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید در شأن ملت ایران باشد، دارای ایده حکمرانی و بدنه اجرایی قوی باشد و از سوی دیگر توان تشکیلاتی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور یکی از جایگاه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است و حتماً نیاز به احراز صلاحیت دارد که شورای نگهبان به خوبی و در همه ادوار صلاحیت‌ها را بررسی کرده و نشان داده که نگاه حزبی و جناحی در بررسی صلاحیت‌ها ندارد. در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هم ۶ نفر احراز صلاحیت شدند که از طیف‌های مختلف سیاسی هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افرادی که برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند، قاعدتاً قواعد و اصول جمهوری اسلامی ایران را قبول کرده‌اند و باید بپذیرند که شورای نگهبان مسئولیت بررسی صلاحیت‌ها را دارد و باید به قواعد این حکمرانی و نظر شورای نگهبان پایبند باشند.

متفکرآزاد با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی، گفت: کاندیداها باید خودشان را عرضه کنند و در تبلیغاتشان از ایده‌های حکمرانی خود بگویند و برای مردم مشخص کنند که تیم آنان چه کسانی هستند و چگونه کار خواهند کرد. آنان باید راه حل برای رفع مشکلات ارائه دهند و به دنبال تخریب رقبای خود نباشند.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر کسی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، نمی‌تواند بگوید که کسی نباید ایده‌های مرا نقد کند. پس کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید نقدها را بپذیرند، اما نباید یکدیگر را تخریب کنند. طرفداران کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری هم باید اخلاق را رعایت کنند.

نظر شما