شناسهٔ خبر: 183378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

انتقاد ۳ نماینده مجلس از قطع برق چاه‌های کشاورزی

صحن ۳ نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرات جداگانه‌ای از قطع برق چاه‌های کشاورزی انتقاد کرده و خواستار اصلاح این روند شدند.

به گزارش «نماینده»، سلمان اسحاقی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: وزیر نیرو در شرایطی صحبت از توسعه صنعت برق می‌کند که شاهد سیر نزولی خاموشی در صنایع نیستیم. زمانی می‌توان صحبت از توسعه صنعت برق کرد که برنامه ریزی درستی برای آن داشت.

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این‌که اعلام می‌کنیم در تابستان یک روز برق مشترکان خانگی قطع نشده یک چیز است و این‌که در مقابل شاهد خاموشی صنایع هستیم، چیز دیگری است. در این شرایط برق چاه‌های کشاورزی هم قطع می‌شود.

اسحاقی با بیان این‌که قطع برق چاه‌های کشاورزی هزینه‌های زیادی به کشاورزان وارد می‌کند، اظهار کرد که دولت باید برنامه ریزی داشته باشد تا این اتفاق رخ ندهد.

زنگنه: قطع برق چاه‌های کشاورزی به تولید ضربه وارد می‌کند

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در تذکری گفت: مشکل دولت سیزدهم نگاه بخشی وزارتخانه‌ها به حوزه عملکردی خودشان است یعنی این‌که عملکرد هر وزارتخانه خوب است اما وقتی قرار است چند وزارتخانه کاری انجام دهد آن عملکرد به خوبی نیست.

وی ادامه داد: وزارت نیرو مکلف به تامین آب و برق کشور است اما برق چاه‌های کشاورزی را قطع می‌کنند که ضربه به کشاورزان است این وضعیت را در قطع برق صنایع بزرگ هم شاهد هستیم. نتیجه آن می‌شود که ما با افزایش میزان صادرات از محل خاموشی مواجهیم حال این‌که اگر برق صنایع را تامین می‌کردیم هزاران میلیارد تومان ارزش افزوده برای کشور داشت.

وی با بیان این‌که قطع برق چاه‌های کشاورزی ضرر هنگفتی به کشاورزان وارد می‌کند، تصریح کرد: با نگاه فرابخشی قطع برق ضرر و زیانی را به کشور وارد می‌کند که باید این روند اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکر دیگری گفت: اخیرا پیامکی به مردم داده شده که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مابه‌التفاوت برق از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ تا آخر سال ۱۴۰۳ را باید پرداخت کند سوال این است که وقتی شرکتی دفاترش را بسته و سود و زیان را محاسبه کرده این کار چه معنایی دارد و اساسا شرعی است؟

آزادی‌خواه: کشاورزان از قطع برق چاه‌های کشاورزی ناراحتند

احد آزادی‌خواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: آقای محرابیان وزیر پرتلاش دولت سیزدهم است اما چاه‌های کشاورزی مشکل جدی دارند و مردم از قطع مکرر برق چاه‌های کشاورزی ناراحت هستند.

وی تاکید کرد که باید وزارت نیرو راهکاری به غیر از قطع برق چاه‌های کشاورزی داشته باشند.

نظر شما